Podziękowania za udział w Kongresie

Szanowni Państwo,
bardzo dziękujemy za udział w Kongresie EduHoryzonty w dniach 8-9.06.2022 w Gdańsku. Dziękujemy naszym prelegentom, którzy dołożyli wielu starań, aby minione wydarzenie miało tak wysoką wartość merytoryczną. Dziękujemy za Państwa aktywność w Kongresie i pytania do naszych prelegentów. Mamy nadzieję, że zakres merytoryczny Kongresu spełnił Państwa oczekiwania.

 

Jeżeli zechcą Państwo podzielić się z nami swoimi wrażeniami i przemyśleniami z wydarzenia, zachęcamy do kontaktu mailowego pod adresem konferencje@vulcan.edu.pl.

 

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy. Do zobaczenia za rok.

 

Informacje o Kongresie

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w IV Kongresie EduHoryzonty, który przygotowaliśmy dla dyrektorów i naczelników wydziałów oświaty, dyrektorów szkół, włodarzy samorządowych oraz dyrektorów CUW. Jak co roku pochylimy się nad wyzwaniami stojącymi przed zarządzającymi oświatą w samorządach.

W trudnych czasach w jakich dziś żyjemy zaproszeni eksperci podzielą się z Państwem najlepszymi praktykami i propozycjami które, jak mamy nadzieję, będą dla Państwa pomocne w codziennej pracy. Będziemy rozmawiać między innymi o obcokrajowcach w szkole, o współpracy „ważnych dorosłych” w zakresie dbałości o kondycję psychiczną uczniów, a także o sytuacji finansowej oświaty i możliwościach optymalizacji kosztów jej utrzymania, o tym dlaczego powinniśmy pozwalać  popełniać uczniom błędy i o tym, jakie znaczenie w pracy szkół mogą mieć osiągnięcia neurobiologii. Zaczerpniemy też inspirację z angielskiego systemu edukacji w rozmowie z nauczycielką fizyki w angielskiej szkole.

Oprócz wartościowych wykładów, Kongres będzie też dla Państwa dobrym miejscem do nawiązania nowych, ciekawych kontaktów.

 

Zamknięcie zapisów na Kongres: 2.06.2022 r.

 

Informujemy, że nie dysponujemy już miejscami w pokojach 2-osobowych.

 

Informujemy, że nie mamy już wolnych miejsc noclegowych w Hotelu Marina. Możemy zorganizować nocleg w innym hotelu. Prosimy o zgłoszenie tej informacji na adres: konferencje@vulcan.edu.pl

Wyjątkowi goście

Ważne pytania i inspirujące odpowiedzi

Przykłady skutecznych rozwiązań

Wiele źródeł inspiracji

Prelegenci

Marek Kaczmarzyk
Profesor Uniwersytetu Śląskiego

Ekspert w obszarach neurodydaktyki oraz dydaktyki ewolucyjnej. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia w zakresie biologicznych i memetycznych podstaw transferu składników kultury. Propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych.

Marek Kaczmarzyk
Profesor Uniwersytetu Śląskiego
Aleksandra Mikulska
Dyrektorka Autorskiej Szkoły Podstawowej NAVIGO Wrocław

Ekspertka i trenerka Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadząca warsztaty z nauczycielami i dyrektorami. Trenerka międzynarodowego programu kształcącego kreatywność i współpracę w grupie Odyseja Umysłu. Autorka scenariuszy na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych i Internetu. Edukatorka w programie Cyfrowobezpieczni.

Aleksandra Mikulska
Dyrektorka Autorskiej Szkoły Podstawowej NAVIGO Wrocław
Sergiusz Parszowski
Lider zespołu eksperckiego Instin.pl

Konsultant w sprawach bezpieczeństwa, audytor i szkoleniowiec. Ekspert Instytutu Bezpieczeństwa Społecznego, współpracownik Polskiej Izby Systemów Alarmowych. Absolwent Akademii Obrony Narodowej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie. Zaufany doradca wielu instytucji publicznych i prywatnych.

Sergiusz Parszowski
Lider zespołu eksperckiego Instin.pl
Anna Resler-Moskwa
Ekspert ds. pomocy psychologiczno-terapeutycznej

Psycholog, terapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy klinicznej z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Wykształcona w pracy terapeutycznej również w nurcie terapii narracyjnej. Współpracuje z ośrodkami terapeutycznymi w zakresie udzielania pomocy psychologicznej oraz prowadzi szkolenia dla lekarzy, nauczycieli, rodziców, studentów, instytucji pracujących z dziećmi. Uzyskała uznanie dorobku zawodowego i naukowego przez Ministra Zdrowia.

Anna Resler-Moskwa
Ekspert ds. pomocy psychologiczno-terapeutycznej
Tomasz Brańka
Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Koordynator Instytucjonalny programu Erasmus+ dla Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współpracownik i wykładowca The Baltic University Programme. Ekspert zewnętrzny Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej. Członek Zarządu konsorcjum uniwersytetów europejskich  - EPICUR. Od wielu lat prowadzi warsztaty z technik kreatywnego myślenia oraz Technik heurystycznego rozwiązywania konfliktów dla studentów.

Tomasz Brańka
Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kajetan Komar-Komarowski
Radca prawny

Wspólnik zarządzający Kancelarią Lex Secure 24h Opieka Prawna Komar-Komarowski Sp.k., która w roku 2021 zajęła I miejsce w Rankingu Kancelarii Prawniczych w kategorii: „Nowe prawo - usługi prawnicze w formule direct”, organizowanego przez Dziennik „Rzeczpospolita”. Wykładowca licznych konferencji i szkoleń z zakresu prawa oświatowego, gospodarczego, podatkowego oraz administracyjnego w  Polsce i za granicą.

Kajetan Komar-Komarowski
Radca prawny
Ewa Radanowicz
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu UGiM w Goleniowie

Członkini społeczności The Global Change Leader Ashoka. Stworzyła autorską szkołę publiczną, do której przyjeżdżają ludzie z całej Polski, by zobaczyć, uczyć się i uwierzyć, że można. Współpracuje z samorządami, ośrodkami doskonalenia, uczelniami wyższymi, fundacjami. Współinicjatorka ogólnopolskiego, oddolnego ruchu Wiosna Edukacji. Inicjatorka ogólnopolskiego programu „Tu dba się o DOBROSTAN”.

Ewa Radanowicz
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu UGiM w Goleniowie
Bogumiła Mandat
Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego

Za najważniejsze w swojej pracy uważa wspieranie ucznia w jego rozwoju, szczególną uwagę zwraca na pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Jest wykładowcą i konsultantem w ośrodkach doskonalenia nauczycieli, Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, DSW we Wrocławiu w zakresie zarządzania oświatą, przygotowania pedagogicznego i metodycznego oraz komunikacji interpersonalnej.

Bogumiła Mandat
Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego
Tomasz Chomicki
Dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska

Aktywny ``business developer`` i pasjonat nowych technologii. W Samsung Electronics Polska jest odpowiedzialny za tworzenie nowych strategicznych partnerstw biznesowych w tym za kreowanie innowacyjnych projektów z administracją publiczną. Członek największych izb branżowych IT i Telekomunikacji oraz Elektroniki Konsumenckiej tj. PIIT, ZIPSEE Cyfrowa Polska, KIGEiT oraz Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora IT oraz Sektorowa Rada ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo. Aktywnie współpracujący ze środowiskiem akademickim.

Tomasz Chomicki
Dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska
Katarzyna Kalinowska
Zastępca Prezydenta Radomia

Doktor nauk ekonomicznych oraz wieloletni pracownik naukowy Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, koordynator programu wymiany kadry akademickiej i studentów Erasmus+. Autorka cyklu publikacji dotyczących badań nad skutecznością polityki gospodarczej. Członkini rad naukowych International Conference on Applied Business and Economics i European Research Studies Journal. Prowadzi wykłady w ośrodkach akademickich w Wielkiej Brytanii, Grecji i we Włoszech. Od 2019 r. Zastępca Prezydenta miasta Radomia, odpowiedzialna za oświatę.

Katarzyna Kalinowska
Zastępca Prezydenta Radomia
Marek Konieczniak
Tłumacz, wydawca

Pasjonat odkrywania humanistycznej roli technologii informacyjnej w nauczaniu i zarządzaniu. Był nauczycielem i dyrektorem szkoły, w której wdrożył system informatycznego wsparcia zarządzania oświatą. Pracował w firmie VULCAN na stanowisku dyrektora oddziału w Katowicach oraz pełnomocnika zarządu ds. innowacyjności. Tłumacz książek „Pracować inaczej” oraz „Korporacyjni rebelianci”. Prowadzi własne wydawnictwo.

Marek Konieczniak
Tłumacz, wydawca
Justyna Cholewińska
Coach indywidualny i zespołowy

Ekspert w obszarach zwinnego zarządzania zmianą oraz organizacją procesu uczenia się. Opracowała model zwinnego zarządzania placówkami oświatowymi implementowany z biznesu o nazwie Scrum w szkole- zwinne zarządzanie. Wieloletni dyrektor, przedsiębiorca prowadzący placówki niepubliczne, trener biznesu prowadzący szkolenia i procesy rozwojowe dla nauczycieli i kadry zarządzającej.

Justyna Cholewińska
Coach indywidualny i zespołowy
Jarosław Durszewicz
Prezes Fundacji Szkoła bez ocen

Ekspert w obszarach zarządzania oświatą, prawa oświatowego oraz przywództwa edukacyjnego. Współzałożyciel Instytutu Zwinnej Edukacji. Wieloletni dyrektor szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Ekspert w projekcie „Przywództwo w edukacji” realizowanego przez Uniwersytet Jagielloński.

Jarosław Durszewicz
Prezes Fundacji Szkoła bez ocen
Magdalena Kreczko
Ekspert ds. rozwoju oświaty samorządowej

Pracownik samorządowy, trener biznesu i oświaty, mentor wartości. Autor dobrych praktyk w zakresie współpracy pomiędzy jednostkami oświatowymi a samorządem. Realizatorka projektów społecznych związanych z nowym wymiarem edukacji. Była dyrektor szkoły ponadpodstawowej.

Magdalena Kreczko
Ekspert ds. rozwoju oświaty samorządowej
Anna Gocłowska
Wiceprezydent Miasta Ostrołęki

Nauczyciel dyplomowany i akademicki, ekspert MEN, egzaminator OKE, była dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Ostrołęki. Przez 25 lat pracowała na stanowiskach urzędniczych w administracji oświatowej m.in. jako odpowiedzialna za nadzór pedagogiczny Kuratorium Oświaty w Warszawie Delegatura w Ostrołęce oraz kierownik w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie.

Anna Gocłowska
Wiceprezydent Miasta Ostrołęki
Iwona Nowak
Trener

Od ponad 23 lat związana jest z oświatą – najpierw jako nauczyciel w liceum, a potem naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu oraz dyrektor Kancelarii Prezydenta. Jako trener zawodowo interesuje się optymalizacją organizacji samorządowej oświaty zarówno w zakresie racjonalizacji kosztów, jak i podniesienia jakości kształcenia, a także szeroko pojętym aspektem zarządzania zmianą.

Iwona Nowak
Trener
Sebastian Wasiołka
Ekspert ds. edukacji zdalnej

Od ponad 20 lat związany z oświatą. Rozpoczynał pracę jako nauczyciel przedmiotów informatycznych, założył i kierował pracą ośrodka szkoleniowego. Współpracował z komisjami egzaminacyjnymi oraz współtworzył nową podstawę programową dla zawodu technik teleinformatyk. Jako trener w firmie VULCAN współtworzy i wdraża rozwiązania do pracy zdalnej oraz wspomaga proces nauczania zdalnego.

Sebastian Wasiołka
Ekspert ds. edukacji zdalnej
Mariusz Tobor
Ekspert oświatowy

Zajmuje się przede wszystkim organizacją i finansowaniem oświaty oraz statystyką oświatową. Autor wielu analiz, artykułów i wystąpień. Autor i współautor wielu opracowań doradczych. Współautor metody podziału budżetu oświaty i standaryzacji zatrudnienia, tzw. bonu organizacyjnego. Od wielu lat współpracuje z ZMP, jest ekspertem oświatowej części Systemu Analiz Samorządowych.

Mariusz Tobor
Ekspert oświatowy
Jan Zięba
Ekspert oświatowy

W firmie VULCAN zajmuje się analizami organizacji oraz finansów oświaty w samorządach wszystkich typów. Pomaga samorządom w przygotowywaniu strategii oświatowych. Zajmuje się zagadnieniem standaryzacji zatrudnienia nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi w szkołach. Prowadzi warsztaty oraz kursy doskonalące dla dyrektorów szkół i pracowników samorządowych.

Jan Zięba
Ekspert oświatowy

Partnerzy Kongresu

Program

Program tabela

Marek Kaczmarzyk

W wystąpieniu przedstawimy Państwu spojrzenie na edukację od strony neurobiologii, które pozwala na zrozumienie przynajmniej niektórych przyczyn naszych edukacyjnych czy wychowawczych niepowodzeń. Odpowiemy na pytania:
- Jak uczyć efektywnie?
- Jak zrozumieć czasem trudne zachowania naszych uczniów?
- Jak funkcjonuje mózg nastolatka?
- Czy neurobiologia w szkole to moda czy raczej konieczność?
- Czy jako nauczyciele i osoby odpowiedzialne za edukację powinniśmy poszerzać swoje kompetencje i wiedzę w tym zakresie?

Neurobiologia daje szansę na nieoczekiwane odkrycia tam, gdzie wydawało się, że wszystko już wiemy. Na edukację zwykle patrzymy z wielu perspektyw szukając nowych dróg i rozwiązań doskonalących. Wydaje się, że wciąż jeszcze zbyt mało wykorzystujemy osiągnięcia nauki, by lepiej zrozumieć mechanizmy uczenia się . Edukowanie to wpływanie na procesy poznawcze i relacyjne młodych ludzi. Zrozumienie podłoża neurobiologicznego tych procesów to sposób na wyjaśnienie wielu problemów, które z innej perspektywy wydają się niezrozumiałe. Czy powinniśmy ignorować tę wiedzę?

Katarzyna Kalinowska

Podczas wystąpienia zaprezentowane zostaną korzyści zmiany modelu funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania oświatą na terenie Gminy Miasta Radomia. Przedstawiony zostanie proces cyfrowej transformacji radomskiej oświaty na przestrzeni ostatnich lat. Ponadto podczas wystąpienia odpowiemy na pytania:
- Czy przeprowadzone zmiany to ewolucja czy może rewolucja?
- W jaki sposób standaryzacja i usystematyzowanie narzędzi usprawniło proces zarządzania oświatą, w tym kontrolowanie wydatków, stanowiących co roku znaczną część budżetu samorządu?

11.15-11.45

Bogumiła Mandat

W wystąpieniu przedstawimy podstawy prawne i warunki organizacji kształcenia uczniów przybywających z zagranicy do polskich placówek. Zwrócimy uwagę na finansowanie zajęć dla uczniów z Ukrainy, na dane wpisywane do SIO, organizację dodatkowych zajęć nauki języka polskiego i zajęć wyrównawczych oraz prowadzoną dokumentację. Zastanowimy się również nad kształceniem ucznia w zakresie jego własnego języka i zachowaniem kultury oraz organizowaniem wsparcia od osób z tego samego kręgu kulturowego.

Organizacja edukacji uczniów obcojęzycznych w szkole polskiej to ważne wyzwanie zarówno dla samorządów jak i szkół, szczególnie teraz, gdy wiele rodzin z Ukrainy szuka wsparcia w Polsce. W wystąpieniu podzielimy się doświadczeniami związanymi zarówno z organizacją pracy szkoły w tym wyjątkowym czasie jak i indywidualną pracą z uczniami. Uczniowie ukraińscy stają się naszymi uczniami, zapewniamy im opiekę, edukację, edukację włączającą, pomoc materialną i psychologiczno-pedagogiczną. Dzieci i młodzież mogą realizować obowiązek nauki w oddziałach ogólnodostępnych lub przygotowawczych wszystkich typów szkół. Na szczególna uwagę zasługuje rola asystentów międzykulturowych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, nauka języka polskiego jako obcego, przygotowanie do egzaminów zewnętrznych, przygotowanie do kontynuacji nauki w Polsce, zapoznanie z polską kulturą, zwyczajami, tradycjami.

Tworzenie wielokulturowej, nowoczesnej szkoły w obecnym czasie nie jest zadaniem łatwym, wymaga gotowości do zmian, umiejętności radzenia sobie z lękami i zmieniającymi się warunkami materialnymi wszystkich nauczycieli, rodziców oraz uczniów, jednak wyniki tej współpracy służą wszystkim. Wspólne doświadczenia pozwalają na postrzeganie otaczającej rzeczywistości w różnych jej aspektach.

12.30-12.45

Mariusz Tobor

W wystąpieniu przeanalizujemy obecną sytuację finansową oświaty oraz zastanowimy się nad jej nieodległą przyszłością. To był drugi rok pandemii, ale dla finansów i organizacji oświaty ważniejszy jest fakt, że był to, jak się wydaje, koniec okresu względnego spokoju. Zapewne dziwnie brzmi nazwanie spokojnym czasu tuż po latach gwałtownych zmian w oświacie. Jednak ostatnie lata rzeczywiście były dość spokojne w porównaniu z 2022 r. Jedna radykalna zmiana, która nastąpiła w tym roku, czyli obniżenie dochodów własnych JST w związku ze zmianami podatkowymi, nie była zaskoczeniem. Drugiej zmiany – wojny u naszych sąsiadów – mało kto się spodziewał. W tym kontekście warto przeanalizować, w jakim stanie finanse i organizacja oświaty weszły w 2022 r. i czy na podstawie dostępnych danych można coś powiedzieć na temat prawdopodobnych scenariuszy na przyszłość.

Anna Gocłowska

Podczas wystąpienia opowiemy jak udało się doprowadzić do zmniejszenia luki między dochodami a wydatkami w oświacie. W Ostrołęce w roku 2018 luka ta była większa niż w 75% miast na prawach powiatu do 150 tys. mieszkańców, od roku 2019 zaczęła się zmniejszać. W roku 2021 w 90% podobnych miast luka w ujęciu procentowym była większa. Podczas wykładu nasz ekspert przedstawi własne przemyślenia na powyższy temat.

Tomasz Brańka

Podczas wystąpienia poruszymy kwestię popełniana błędów, podejmowania ryzyka oraz zastanowimy się nad sposobami radzenia sobie w takich sytuacjach. Poszukamy również odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy uczymy po to, żeby nauczyć się wygrywać czy po to, żeby nie przegrać?
- Czy pozwalamy sobie na ryzyko i na błędy?

Dzisiejsi liderzy rynku wiedzą, że muszą stworzyć atmosferę, w której pracownicy nie będą bali się popełniać błędów, bo tylko w ten sposób mają szanse nie utracić statusu najbardziej zaawansowanych graczy w swojej branży. Gra tylko bezpieczna, w biznesie opartym na technologii, oznacza początek końca. Gotowość na popełnienie błędu wymaga jednak odwagi, odpowiedniego środowiska. Tego, co Amy C. Edmondson nazywa bezpieczeństwem psychologicznym. Sytuacji, w której członkowie zespołu podejmują ryzyko oraz dzielą się pomysłami bez strachu o to, że zostaną poniżeni czy wyśmiani. Otwartym pozostaje pytanie, na ile – jako nauczyciele, wykładowcy, trenerzy – jesteśmy do tego przygotowani. Wreszcie, czy potrafimy wytłumaczyć uczniom, jaki jest cel naszych zajęć. A potem przekonać ich, że warto ten cel zrealizować.

Sebastian Wasiołka

W wystąpieniu porozmawiamy o procesie zarządzania placówką, reakcjach na zmiany oraz odpowiemy na pytania:
– jak z punktu widzenia dyrektora nadzorować pracę szkoły, kierować działaniami nauczycieli oraz w jaki sposób nauczyciel może monitorować przebieg lekcji, zarządzać rozwojem uczniów, aby w pełni wykorzystać potencjał placówki?
– gdzie szukać pomocy w kwestiach związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?

Dostęp do informacji jest kluczowy z punktu widzenia zarządzania placówką. Od tego jak szybko zauważymy niepokojące sytuacje zależy efektywność i skuteczność działań naprawczych. Kontrola procesów zachodzących w szkole, sterowanie przepływem informacji, szybka identyfikacja problemów na różnych płaszczyznach oraz analiza działania wybranych obszarów pracy szkoły, pozwalają dyrektorowi świadomie podejmować decyzje dotyczące pracy i rozwoju jego placówki.

Podobnie sytuacja wygląda w czasie realizacji zajęć edukacyjnych. Im więcej wiemy o naszych uczniach, tym bardziej jesteśmy w stanie im pomóc, np. dostosowując sposób przekazu informacji, czy tempo pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

Podejście to wymaga posiadania niezbędnych kompetencji, nie tylko cyfrowych. Dodatkowo, sytuacja, w której znalazł się cały nasz świat, generuje wiele nowych wyzwań i trudnych decyzji do podjęcia.

Agata Stawiarska, Marek Konieczniak

A jakie jest pensum nauczyciela? Jaki jest system wynagradzania? Jak duże są oddziały? Ile egzaminów zdaje uczeń? Kto cierpi z powodu dnia bez mundurka w szkole? Jak wygląda system oceniania? Czy nauczyciel może przepytywać ucznia przy tablicy? Co to jest Ofsted i dlaczego wywołuje ogromny stres u nauczycieli i dyrekcji szkół? Po co dyrektor szkoły jeździ na Jamajkę? Czy Szkoci są z zagranicy? Co może negocjować nauczyciel?

W rozmowie z Agatą Stawiarską (nauczycielką fizyki, pracującą od wielu lat w jednej z angielskich szkół średnich w Gravesend, w hrabstwie Kent, na południu Anglii) odpowiemy na powyższe pytania i porozmawiany o realiach pracy nauczyciela w Anglii.
Szkoła to miejsce, gdzie przebywają uczniowie, gdzie nauczyciele prowadzą lekcje, realizując podstawy programowe i gdzie na przerwach dzieci biegają po boisku, a nauczyciele spotykają się w pokoju nauczycielskim. Okazuje się, że  już pokój nauczycielski może wyglądać inaczej i nie chodzi tutaj o inne umeblowanie czy wystrój. O wszystkich elementach pracy w angielskiej szkole porozmawiamy z naszym gościem!

Jan Zięba

W ostatnich latach w całej Polsce rosną koszty utrzymania przedszkoli. W samorządach wszystkich typów maleje liczba uczniów przypadających na jeden etat nauczyciela. W roku 2013/14 było ich średnio 13.6, a w roku 2020/21 już tylko 11. W swoim wystąpieniu chciałbym się podzielić z Państwem naszymi obserwacjami wynikającymi z audytów organizacji przedszkoli w samorządach i przemyśleniami dotyczącymi możliwości racjonalizacji tej organizacji.

Jan Zięba, Mariusz Tobor

W wystąpieniu poruszymy kwestię zawodów nauczanych w technikach oraz przyjrzymy się temu jak zmieniało się to na przestrzeni lat. We wrześniu 2006 r. technika zapewniały uczniom swoich klas pierwszych naukę w 75 zawodach, w rekordowym 2019 r. było ponad 100 zawodów, a w 2020 r. – 91. Jednak tylko 45 z zawodów dostępnych w 2006 r. przetrwało kilkanaście lat przemian. Zmieniały się rodzaje zawodów i liczby kształcących się w nich uczniów, rosła popularność szkół niepublicznych.  Rosły też wydatki.

Z perspektywy pojedynczego samorządu wybór zawodów do nauczania w prowadzonych przez ten samorząd technikach był, jest i będzie wypadkową wielu splecionych ze sobą czynników. Podczas wystąpienia poruszymy kwestię tego wyboru w oparciu o kwestię:
- uwarunkowań historycznych (zawodów, które już są nauczane), technicznych i kadrowych
- pomysłów i ambicji dyrektorów oraz ich dążenia do zapewnienia pracy nauczycielom;
- liczby kandydatów do techników oraz ich oczekiwań i wyborów;
- zapotrzebowania lokalnego rynku pracy
- konkurencji ze strony szkół niepublicznych i sąsiednich JST;
- sugestii ministerstwa edukacji, które wyrażają się w różnicowaniu wag algorytmu podziału subwencji oświatowej;
- możliwości inwestycyjnych.

Jednak wiedza o zmianach, a zwłaszcza o trendach zmian w skali całego kraju może pomóc w podejmowaniu optymalnych decyzji w skali lokalnej. Wszystkie te kwestie omówią nasi specjaliści.

10.00-10.15

Tomasz Chomicki

W wystąpieniu zaprezentujemy garść inspiracji, nowinek technicznych i informacji dotyczących przewidywanych kierunków technologicznych w jakich podążać będą systemy edukacji zarówno tu w Polsce, jak również na świecie. Opowiemy o szansach, ale też o zagrożeniach jakie niesie ze sobą cyfrowy świat.

Ewa Radanowicz

W wystąpieniu porozmawiany o mocy biurka i o tym jak właściwie projektować nasze życie w kontekście bycia dyrektorem oraz człowiekiem w elastycznej rzeczywistości. W dynamicznie zmieniającej się teraźniejszości trudno przewidzieć to co będzie się miało do powiedzenia w czerwcu… „Siedząc” za biurkiem możemy projektować rzeczywistość ale kiedy zza niego wychodzimy to rzeczywistość projektuje nasze myślenie, pracę i oddziaływanie.

Magdalena Kreczko

Zapraszamy do rozmowy na temat transformacji edukacji z perspektywy współpracy organu prowadzącego z dyrektorem szkoły. Kierunek dyskusji wyznaczy  pytanie: W jaki sposób wspólnie tworzyć edukację tak, by stanowiła ona odpowiedź na wyzwania współczesności? Popatrzymy na szkołę/dyrektora szkoły i samorząd jak na swojego rodzaju tandem,  który trenuje przed finałowymi rozgrywkami, choć czasami daleko mu do zwycięstwa. Zmierzymy się też z dylematem, który pojawia się w orbicie tej współpracy: naprawiać system, czy zburzyć to, co było i budować od nowa? Już wiemy, że uczymy się nie tylko w szkole. To przekonanie wpływa na redefinicję tego, kim jest uczeń i kim będzie w szkole przyszłości. Poszukamy odpowiedzi na prowokacyjne pytanie: kto jest ostatecznie odpowiedzialny za pełne przygotowanie uczniów do satysfakcjonującego życia we współczesnym świecie - naznaczonym tsunami technologii i zdefiniowanym przez kulturę nanosekundy – szkoła czy samorząd, który finansuje jej funkcjonowanie? Będziemy serfować w dwóch wymiarach współpracy pomiędzy dyrektorem a organem prowadzącym. Pierwszy z nich to spojrzenie na prawo oświatowe, które rozpoznamy jako sojusznika i/lub balast ograniczający współdziałanie. Drugim poziomem wzajemnego wpływu będą oczekiwania społeczne wobec szkoły, formułowane przez Uczniów i Rodziców, których głosem często jest lokalny samorząd.

Przed nami droga, która nie gwarantuje sukcesu. Ważne jest jednak dla nas to, by wyruszyć razem z Wami w pełną przygód podróż, mając w pamięci słowa Winstona Churchill’a: „Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga”.

12.15-12.30

Kajetan Komar-Komarowski

Nowa ustawa o sygnalistach będzie skierowana w sektorze publicznym do pracodawców zatrudniających od 50 pracowników. Nakłada ona obowiązek przyjęcia regulaminu zgłoszeń naruszania prawa, utworzenia kanałów zgłoszeń oraz prowadzenia rejestru zgłoszeń i tzw. działań następczych.

Udział w prelekcji przygotuje uczestników do nowych obowiązków oraz wyjaśni wszystkie kwestie praktyczne związane z nową ustawą i jej wprowadzeniem. W szczególności omówione zostaną takie zagadnienia, jak:
- zapisy w regulaminach zgłoszeń naruszenia prawa,
- tworzenie i utrzymywanie kanałów zgłoszeń naruszeń,
- prowadzenie rejestru zgłoszeń,
- prowadzenie działań następczych po zgłoszeniu i procedury związane z dochodzeniami wewnętrznymi,
- zakaz działań odwetowych i zasady utrzymania poufności danych sygnalistów,
- sankcje za brak wdrożenia przepisów ustawy.

Aleksandra Mikulska

Podczas wystąpienia omówimy elementy umożliwiające efektywne uczenie się uczniów na każdej lekcji.  Pandemia, zmiany w prawie oświatowym, niejasne przepisy – jak w całym tym zamieszaniu nie zgubić najważniejszej funkcji szkoły – uczenia się uczniów? Co stanowi o nowoczesnym nauczaniu, które przygotuje uczniów do realnym świecie?
Pokażemy, jak krok po kroku oddać odpowiedzialność za własne uczenie się w ręce ucznia, bo pamiętajmy, że to uczeń realizuje podstawę programową – nie nauczyciel.

Jakość pracy palcówki to nie jakość pracy pojedynczego nauczyciela na wybranej lekcji, ale jednolite wysokie standardy na każdych zajęciach.

– W jaki sposób organizować pracę rady pedagogicznej, aby nauczyciele wspierali się i uzupełniali w nauczaniu i projektowaniu efektywnego procesu edukacyjnego?
– Jak działanie „jednym frontem” w oparciu o rozwijanie kompetencji takich jak uczenie się, kreatywność, współpraca zespołowa wzmacnia działania edukacyjne poszczególnych nauczycieli?
– „Fińskie dzieci uczą się najlepiej” - w jaki sposób zastosowanie elementów fińskiego modelu edukacji może pozytywnie wpłynąć na efektywność uczenia się i nauczania w każdej polskiej szkole?

Omówimy praktyczne sposoby na wdrożenia tych elementów oraz ich wpływ na efektywność uczenia się i nauczania.

14:00

Marek Kaczmarzyk

W wystąpieniu przedstawimy Państwu spojrzenie na edukację od strony neurobiologii, które pozwala na zrozumienie przynajmniej niektórych przyczyn naszych edukacyjnych czy wychowawczych niepowodzeń. Odpowiemy na pytania:
- Jak uczyć efektywnie?
- Jak zrozumieć czasem trudne zachowania naszych uczniów?
- Jak funkcjonuje mózg nastolatka?
- Czy neurobiologia w szkole to moda czy raczej konieczność?
- Czy jako nauczyciele i osoby odpowiedzialne za edukację powinniśmy poszerzać swoje kompetencje i wiedzę w tym zakresie?

Neurobiologia daje szansę na nieoczekiwane odkrycia tam, gdzie wydawało się, że wszystko już wiemy. Na edukację zwykle patrzymy z wielu perspektyw szukając nowych dróg i rozwiązań doskonalących. Wydaje się, że wciąż jeszcze zbyt mało wykorzystujemy osiągnięcia nauki, by lepiej zrozumieć mechanizmy uczenia się . Edukowanie to wpływanie na procesy poznawcze i relacyjne młodych ludzi. Zrozumienie podłoża neurobiologicznego tych procesów to sposób na wyjaśnienie wielu problemów, które z innej perspektywy wydają się niezrozumiałe. Czy powinniśmy ignorować tę wiedzę?

Katarzyna Kalinowska

Podczas wystąpienia zaprezentowane zostaną korzyści zmiany modelu funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania oświatą na terenie Gminy Miasta Radomia. Przedstawiony zostanie proces cyfrowej transformacji radomskiej oświaty na przestrzeni ostatnich lat. Ponadto podczas wystąpienia odpowiemy na pytania:
- Czy przeprowadzone zmiany to ewolucja czy może rewolucja?
- W jaki sposób standaryzacja i usystematyzowanie narzędzi usprawniło proces zarządzania oświatą, w tym kontrolowanie wydatków, stanowiących co roku znaczną część budżetu samorządu?

11.15-11.45

Bogumiła Mandat

W wystąpieniu przedstawimy podstawy prawne i warunki organizacji kształcenia uczniów przybywających z zagranicy do polskich placówek. Zwrócimy uwagę na finansowanie zajęć dla uczniów z Ukrainy, na dane wpisywane do SIO, organizację dodatkowych zajęć nauki języka polskiego i zajęć wyrównawczych oraz prowadzoną dokumentację. Zastanowimy się również nad kształceniem ucznia w zakresie jego własnego języka i zachowaniem kultury oraz organizowaniem wsparcia od osób z tego samego kręgu kulturowego.

Organizacja edukacji uczniów obcojęzycznych w szkole polskiej to ważne wyzwanie zarówno dla samorządów jak i szkół, szczególnie teraz, gdy wiele rodzin z Ukrainy szuka wsparcia w Polsce. W wystąpieniu podzielimy się doświadczeniami związanymi zarówno z organizacją pracy szkoły w tym wyjątkowym czasie jak i indywidualną pracą z uczniami. Uczniowie ukraińscy stają się naszymi uczniami, zapewniamy im opiekę, edukację, edukację włączającą, pomoc materialną i psychologiczno-pedagogiczną. Dzieci i młodzież mogą realizować obowiązek nauki w oddziałach ogólnodostępnych lub przygotowawczych wszystkich typów szkół. Na szczególna uwagę zasługuje rola asystentów międzykulturowych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, nauka języka polskiego jako obcego, przygotowanie do egzaminów zewnętrznych, przygotowanie do kontynuacji nauki w Polsce, zapoznanie z polską kulturą, zwyczajami, tradycjami.

Tworzenie wielokulturowej, nowoczesnej szkoły w obecnym czasie nie jest zadaniem łatwym, wymaga gotowości do zmian, umiejętności radzenia sobie z lękami i zmieniającymi się warunkami materialnymi wszystkich nauczycieli, rodziców oraz uczniów, jednak wyniki tej współpracy służą wszystkim. Wspólne doświadczenia pozwalają na postrzeganie otaczającej rzeczywistości w różnych jej aspektach.

12.30-12.45

Anna Resler-Moskwa

W wystąpieniu poruszymy kwestię bezpieczeństwa psychicznego uczniów oraz porozmawiany o tym co szkoła powinna zrobić, aby pomóc dzieciom z problemami. Świadomość wokół tematu problemów psychicznych zaczęła wzrastać na przestrzeni ostatnich lat, ale nadal jest to kwestia budząca wiele emocji i trudno mówić o pełnym oswojeniu tego tematu. Dorośli starają się być pomocni, dostrzegają trudności natury psychicznej u dzieci i młodzieży, traktują sytuację poważnie, jednak często sami czują się w niej samotni i uwięzieni. Pedagodzy uważają, że szkoła nastawiona na realizowanie podstawy programowej i mocno zbiurokratyzowana, nie sprzyja budowaniu relacji i tym samym wspieraniu psychiki uczniów. W szkole odbywa się dziś wyczerpujący wyścig, w którym nauczyciele są strażnikami odhaczania zadań, a uczniowie mają obowiązek te zadania realizować. I ani jedni ani drudzy nie są z takiego stanu rzeczy zadowoleni.

Wydaje się, że potrzebna jest dogłębna reforma szkoły. Nie wystarczą drobne działania naprawcze, ale powrót do tego, czym szkoła być powinna: wspólnotą osób, uczniów i uczennic, nauczycieli i nauczycielek, w której słychać również głos rodziców, miejscem, gdzie przede wszystkim jest czas na rozmowę o emocjach, o problemach, o złożoności otaczającego nas świata. Komfort psychiczny, zbudowany na zaufaniu, powinien stanowić podstawę wszystkich działań realizowanych przez szkołę.

Sergiusz Parszowski

Zastanawiasz się czasem, co Ty byś zrobił/ła, gdyby sytuacja kryzysowa wydarzyła się w Twojej szkole? A może odpychasz od siebie tę myśl, że u Ciebie może się wydarzyć coś, co do tej pory oglądałeś tylko w telewizji? Patrzenie na świat przez różowe okulary wcale nie spowoduje, że zagrożenia tak po prostu znikną. Czy chcesz wiedzieć jak przygotować siebie i szkołę na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej? Czy znasz sygnały, które mogą świadczyć o niebezpieczeństwie? Czy wiesz jakie działania należy podjąć w pierwszych chwilach od zdarzenia? Czy będziesz potrafił/ła pokierować zespołem? Czy wiesz kogo zaangażować w rozwiązanie sytuacji kryzysowej? Czy jesteś przygotowany/na by prowadzić odpowiednią komunikacją ze środowiskiem szkolnym i z otoczeniem? W końcu czy wiesz, jakie kroki należy uczynić, by jak najszybciej wrócić do „normalności”?

Zapraszamy do uczestnictwa w dynamicznym wykładzie, podczas którego odpowiemy na powyższe pytania. Najważniejszym sprawdzianem dla każdego menadżera są właśnie sytuacje kryzysowe. Jak nic innego poddają one próbie nasze przygotowanie i weryfikują nasze przywództwo.

Tomasz Brańka

Podczas wystąpienia poruszymy kwestię popełniana błędów, podejmowania ryzyka oraz zastanowimy się nad sposobami radzenia sobie w takich sytuacjach. Poszukamy również odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy uczymy po to, żeby nauczyć się wygrywać czy po to, żeby nie przegrać?
- Czy pozwalamy sobie na ryzyko i na błędy?

Dzisiejsi liderzy rynku wiedzą, że muszą stworzyć atmosferę, w której pracownicy nie będą bali się popełniać błędów, bo tylko w ten sposób mają szanse nie utracić statusu najbardziej zaawansowanych graczy w swojej branży. Gra tylko bezpieczna, w biznesie opartym na technologii, oznacza początek końca. Gotowość na popełnienie błędu wymaga jednak odwagi, odpowiedniego środowiska. Tego, co Amy C. Edmondson nazywa bezpieczeństwem psychologicznym. Sytuacji, w której członkowie zespołu podejmują ryzyko oraz dzielą się pomysłami bez strachu o to, że zostaną poniżeni czy wyśmiani. Otwartym pozostaje pytanie, na ile – jako nauczyciele, wykładowcy, trenerzy – jesteśmy do tego przygotowani. Wreszcie, czy potrafimy wytłumaczyć uczniom, jaki jest cel naszych zajęć. A potem przekonać ich, że warto ten cel zrealizować.

Sebastian Wasiołka

W wystąpieniu porozmawiamy o procesie zarządzania placówką, reakcjach na zmiany oraz odpowiemy na pytania:
– jak z punktu widzenia dyrektora nadzorować pracę szkoły, kierować działaniami nauczycieli oraz w jaki sposób nauczyciel może monitorować przebieg lekcji, zarządzać rozwojem uczniów, aby w pełni wykorzystać potencjał placówki?
– gdzie szukać pomocy w kwestiach związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?

Dostęp do informacji jest kluczowy z punktu widzenia zarządzania placówką. Od tego jak szybko zauważymy niepokojące sytuacje zależy efektywność i skuteczność działań naprawczych. Kontrola procesów zachodzących w szkole, sterowanie przepływem informacji, szybka identyfikacja problemów na różnych płaszczyznach oraz analiza działania wybranych obszarów pracy szkoły, pozwalają dyrektorowi świadomie podejmować decyzje dotyczące pracy i rozwoju jego placówki.

Podobnie sytuacja wygląda w czasie realizacji zajęć edukacyjnych. Im więcej wiemy o naszych uczniach, tym bardziej jesteśmy w stanie im pomóc, np. dostosowując sposób przekazu informacji, czy tempo pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

Podejście to wymaga posiadania niezbędnych kompetencji, nie tylko cyfrowych. Dodatkowo, sytuacja, w której znalazł się cały nasz świat, generuje wiele nowych wyzwań i trudnych decyzji do podjęcia.

Agata Stawiarska, Marek Konieczniak

A jakie jest pensum nauczyciela? Jaki jest system wynagradzania? Jak duże są oddziały? Ile egzaminów zdaje uczeń? Kto cierpi z powodu dnia bez mundurka w szkole? Jak wygląda system oceniania? Czy nauczyciel może przepytywać ucznia przy tablicy? Co to jest Ofsted i dlaczego wywołuje ogromny stres u nauczycieli i dyrekcji szkół? Po co dyrektor szkoły jeździ na Jamajkę? Czy Szkoci są z zagranicy? Co może negocjować nauczyciel?

W rozmowie z Agatą Stawiarską (nauczycielką fizyki, pracującą od wielu lat w jednej z angielskich szkół średnich w Gravesend, w hrabstwie Kent, na południu Anglii) odpowiemy na powyższe pytania i porozmawiany o realiach pracy nauczyciela w Anglii.
Szkoła to miejsce, gdzie przebywają uczniowie, gdzie nauczyciele prowadzą lekcje, realizując podstawy programowe i gdzie na przerwach dzieci biegają po boisku, a nauczyciele spotykają się w pokoju nauczycielskim. Okazuje się, że  już pokój nauczycielski może wyglądać inaczej i nie chodzi tutaj o inne umeblowanie czy wystrój. O wszystkich elementach pracy w angielskiej szkole porozmawiamy z naszym gościem!

Jarosław Durszewicz, Joanna Cholewińska

Zmieniający się świat zmienia i poszerza nasze horyzonty. Naszej edukacji potrzebna jest zmiana, która pozwoli wyjść z ograniczających ją schematów. Proponowaną przez nas innowacją prowadzącą do tej zmiany jest wprowadzenie zwinnego zarządzania zespołami nauczycieli, pozwalające na autentyczne zaangażowanie, skupienie na celu i zmianie perspektywy organizowania procesu uczenia się uczniów oraz umożliwieniu odejścia od bieżącej oceny wyrażanej cyfrą. Chcemy pokazać nowy wymiar efektywnej edukacji skupionej na potrzebach ucznia, wartościach pracy zespołowej, relacjach i działaniu, a nie dokumentowaniu. Drogą prowadzącą do tej zmiany jest wprowadzenie zwinnej metodyki Scrum i oparcie się o zwinny manifest edukacyjny odpowiadający na pytanie czego więcej, czego mniej w relacjach, dokumentowaniu pracy, odpowiadania na potrzeby dzieci i reakcji na pojawiające się problemy.

10.00-10.15

Tomasz Chomicki

W wystąpieniu zaprezentujemy garść inspiracji, nowinek technicznych i informacji dotyczących przewidywanych kierunków technologicznych w jakich podążać będą systemy edukacji zarówno tu w Polsce, jak również na świecie. Opowiemy o szansach, ale też o zagrożeniach jakie niesie ze sobą cyfrowy świat.

Ewa Radanowicz

W wystąpieniu porozmawiany o mocy biurka i o tym jak właściwie projektować nasze życie w kontekście bycia dyrektorem oraz człowiekiem w elastycznej rzeczywistości. W dynamicznie zmieniającej się teraźniejszości trudno przewidzieć to co będzie się miało do powiedzenia w czerwcu… „Siedząc” za biurkiem możemy projektować rzeczywistość ale kiedy zza niego wychodzimy to rzeczywistość projektuje nasze myślenie, pracę i oddziaływanie.

Magdalena Kreczko

Zapraszamy do rozmowy na temat transformacji edukacji z perspektywy współpracy organu prowadzącego z dyrektorem szkoły. Kierunek dyskusji wyznaczy  pytanie: W jaki sposób wspólnie tworzyć edukację tak, by stanowiła ona odpowiedź na wyzwania współczesności? Popatrzymy na szkołę/dyrektora szkoły i samorząd jak na swojego rodzaju tandem,  który trenuje przed finałowymi rozgrywkami, choć czasami daleko mu do zwycięstwa. Zmierzymy się też z dylematem, który pojawia się w orbicie tej współpracy: naprawiać system, czy zburzyć to, co było i budować od nowa? Już wiemy, że uczymy się nie tylko w szkole. To przekonanie wpływa na redefinicję tego, kim jest uczeń i kim będzie w szkole przyszłości. Poszukamy odpowiedzi na prowokacyjne pytanie: kto jest ostatecznie odpowiedzialny za pełne przygotowanie uczniów do satysfakcjonującego życia we współczesnym świecie - naznaczonym tsunami technologii i zdefiniowanym przez kulturę nanosekundy – szkoła czy samorząd, który finansuje jej funkcjonowanie? Będziemy serfować w dwóch wymiarach współpracy pomiędzy dyrektorem a organem prowadzącym. Pierwszy z nich to spojrzenie na prawo oświatowe, które rozpoznamy jako sojusznika i/lub balast ograniczający współdziałanie. Drugim poziomem wzajemnego wpływu będą oczekiwania społeczne wobec szkoły, formułowane przez Uczniów i Rodziców, których głosem często jest lokalny samorząd.

Przed nami droga, która nie gwarantuje sukcesu. Ważne jest jednak dla nas to, by wyruszyć razem z Wami w pełną przygód podróż, mając w pamięci słowa Winstona Churchill’a: „Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga”.

12.15-12.30

Kajetan Komar-Komarowski

Nowa ustawa o sygnalistach będzie skierowana w sektorze publicznym do pracodawców zatrudniających od 50 pracowników. Nakłada ona obowiązek przyjęcia regulaminu zgłoszeń naruszania prawa, utworzenia kanałów zgłoszeń oraz prowadzenia rejestru zgłoszeń i tzw. działań następczych.

Udział w prelekcji przygotuje uczestników do nowych obowiązków oraz wyjaśni wszystkie kwestie praktyczne związane z nową ustawą i jej wprowadzeniem. W szczególności omówione zostaną takie zagadnienia, jak:
- zapisy w regulaminach zgłoszeń naruszenia prawa,
- tworzenie i utrzymywanie kanałów zgłoszeń naruszeń,
- prowadzenie rejestru zgłoszeń,
- prowadzenie działań następczych po zgłoszeniu i procedury związane z dochodzeniami wewnętrznymi,
- zakaz działań odwetowych i zasady utrzymania poufności danych sygnalistów,
- sankcje za brak wdrożenia przepisów ustawy.

Aleksandra Mikulska

Podczas wystąpienia omówimy elementy umożliwiające efektywne uczenie się uczniów na każdej lekcji.  Pandemia, zmiany w prawie oświatowym, niejasne przepisy – jak w całym tym zamieszaniu nie zgubić najważniejszej funkcji szkoły – uczenia się uczniów? Co stanowi o nowoczesnym nauczaniu, które przygotuje uczniów do realnym świecie?
Pokażemy, jak krok po kroku oddać odpowiedzialność za własne uczenie się w ręce ucznia, bo pamiętajmy, że to uczeń realizuje podstawę programową – nie nauczyciel.

Jakość pracy palcówki to nie jakość pracy pojedynczego nauczyciela na wybranej lekcji, ale jednolite wysokie standardy na każdych zajęciach.

– W jaki sposób organizować pracę rady pedagogicznej, aby nauczyciele wspierali się i uzupełniali w nauczaniu i projektowaniu efektywnego procesu edukacyjnego?
– Jak działanie „jednym frontem” w oparciu o rozwijanie kompetencji takich jak uczenie się, kreatywność, współpraca zespołowa wzmacnia działania edukacyjne poszczególnych nauczycieli?
– „Fińskie dzieci uczą się najlepiej” - w jaki sposób zastosowanie elementów fińskiego modelu edukacji może pozytywnie wpłynąć na efektywność uczenia się i nauczania w każdej polskiej szkole?

Omówimy praktyczne sposoby na wdrożenia tych elementów oraz ich wpływ na efektywność uczenia się i nauczania.

14:00

Cennik

Informujemy, że nie mamy już wolnych miejsc noclegowych w Hotelu Marina. Możemy zorganizować nocleg w innym hotelu. Prosimy o zgłoszenie tej informacji na adres: konferencje@vulcan.edu.pl

Pakiet MINI
bez noclegu
949
Koszt uczestnictwa obemuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni
uroczysta kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
zaświadczenie o uczestnictwie
Pakiet STANDARD
BRAK MIEJSC w pokojach 2-osobowych
1169
Koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni
uroczysta kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
zaświadczenie o uczestnictwie
nocleg w pokoju 2-osobowym ze śniadaniem
Pakiet PREMIUM
nocleg w pokoju 1-osobowym
1299
Koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni
uroczysta kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
zaświadczenie o uczestnictwie
nocleg w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem

Lokalizacja

Lokalizacja

Termin Kongresu

8-9.06.2022 r.

Lokalizacja Kongresu

Novotel Gdańsk Marina***
ul. Jelitkowska 20
80-342 Gdańsk

Novotel Gdańsk Marina***

Zobacz stronę hotelu >

Zdjęcia hotelu

Osoby do kontaktu

Pytania dotyczące zapisów,faktur, zaświadczeń

t: 71 757 29 29
wew. 3, następnie: 1-szkolenia
m: cok@vulcan.edu.pl

Anna Pełka

menadżer ds. rozwoju usług

Pytania merytoryczne
m: Anna.Pelka@vulcan.edu.pl

Marta Zielińska

specjalista ds. eventów

Pytania organizacyjne, noclegi
m: konferencje@vulcan.edu.pl