Zapraszamy do udziału w Kongresie

Zapraszamy do udziału w V Kongresie EduHoryzonty zorganizowanym dla dyrektorów i naczelników wydziałów oświaty, dyrektorów szkół, włodarzy samorządowych oraz dyrektorów CUW z całej Polski. Hasło przewodnie wydarzenia to „Oświata – nasza wspólna odpowiedzialność”. Podzielimy się z Państwem najlepszymi praktykami i propozycjami, które będą pomocne w codziennej pracy. Podczas Kongresu porozmawiamy między innymi o ocenach w polskiej szkole, o odpowiedzialności szkoły za stan psychiczny młodzieży oraz zaczerpniemy inspirację ze szwedzkiego systemu edukacji.

 

Kongresy z VULCANEM

 

Ośrodek Doskonalenia Kadry Kierowniczej Oświaty VULCAN jest akredytowaną placówką doskonalenia nauczycieli wpisaną do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli prowadzonej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Działamy od 30 lat. Wysoką jakość szkoleń gwarantuje posiadany przez VULCAN certyfikat zarządzania jakością ISO 9001. Tylko w 2020 roku przeszkoliliśmy 46 tysięcy osób, w tym 36 tysięcy zdalnie. 95% uczestników jest zadowolonych z naszych szkoleń.

Uczestnicy naszych kongresów otrzymują zaświadczenia w formie papierowej (w przypadku wydarzeń stacjonarnych) lub elektronicznej (w przypadku wydarzeń online).

Wyjątkowi goście

Ważne pytania i inspirujące odpowiedzi

Przykłady skutecznych rozwiązań

Wiele źródeł inspiracji

Program

Program tabela

Jan Oszust

Systemy zintegrowane są powszechnie używane i budowane w świecie tzw biznesu. Można sobie zadać pytanie, czy nadszedł już czas na budowę systemów zintegrowanych w edukacji i jaki powinien być ich zakres? Czy w najbliższych latach będziemy ciągle skupiać się na integracji procesów administracyjnych czy też jest już czas na dołączenie części edukacyjnej i danych związanych z edukacją do robienia pogłębionych analiz całości? Jak budować takie systemy, aby nie był to czas i pieniądz stracony? Ze względu na stopień skomplikowania, czas, pieniądze rozwiązania w postaci systemów zintegrowanych były dostępne głównie dla dużych samorządów. Teraz już tak nie jest. Oferowane przez VULCAN rozwiązanie zmienia ten obraz zmienia ten obraz. Daje możliwość budowy systemu dopasowanego do obecnych potrzeb bez zamykania drogi rozwoju na przyszłość.

Łukasz Kadziewicz

Podczas spotkania spojrzymy na definicję sukcesu z kilku perspektyw. Sport jako narzędzie wychowawcze oraz alternatywa w przebodźcowanym świecie nastolatków i młodzieży. Szkoła jest miejscem stwarzającym idealne warunki do rozwoju i indywidualnego podejścia. Nie tylko medal igrzysk olimpijskich czy sukcesy zawodowe są wyznacznikiem wyjątkowości. Maksymalne wykorzystanie potencjału daje spełnienie i satysfakcję.

11.30-12.00

Beata Rajba

W wystąpieniu przedstawimy badania stanu psychiki młodzieży na przestrzeni ostatnich lat. Przeanalizujemy również jej przyczyny, a także odpowiedzialność szkoły. Wspólnie zastanowimy się nad granicami tej odpowiedzialności w procesie diagnozowania problemów psychicznych uczniów, zapobiegania im i współpracy z rodzicami oraz specjalistami, by wesprzeć ucznia.

Joanna Mytnik

Systemy edukacji budzą wiele kontrowersji i są przedmiotem debaty publicznej na całym świecie. Ocena szkolna wyrażona za pomocą cyfry, litery czy obrazka nie pełni żadnej z przypisywanej jej ról. Stopnie stały się narzędziem wspierającym organizację procesu edukacyjnego, popyt na nie generują głównie rodzice i administratorzy systemu.

Podczas wystąpienia odpowiemy na pytania dotyczące roli stopni w szkole oraz zastanowimy się nad tym, czy bieżące ocenianie postępów nauce bez stopni jest możliwe i zgodne z prawem? Jak to zrobić rezygnując ze stopni? Co na temat warunków tworzenia pamięci oraz wpływu stopni na procesy uczenia się i stan zdrowia małych i młodych ludzi mówią wyniki badań naukowych? Zapraszamy na spotkanie!

Gabriela Olszowska

Zapraszamy na spotkanie ukazujące problem szkolnego oceniania, zawieszonego pomiędzy przepisami prawa oświatowego a potrzebą uprawiania sztuki zgodnej  z zasadami dydaktycznymi.

Pokażemy umiejscowienie nietrudnych (!) przepisów dotyczących oceniania wraz z ich interpretacją. Przedstawimy najczęstsze praktyki je naruszające i scharakteryzujemy źródło nieporozumień w tym zakresie. Otworzymy przestrzeń do praktykowania sztuki mądrego oceniania ku radości nie tylko nauczycieli, ale i uczniów. Pokażemy wartość poprawnego języka w tym zakresie, by budować poczucie bezpieczeństwa ucznia i nauczyciela oraz sprawstwa obojga. Poruszymy także od praktycznej strony kwestię ustawień parametrów e-dziennika w zakresie oceniania szkolnego.

Anna Szulc

Czy można nie opierać  się na średniej, nie stosować wag, nie wpisywać stopni, a jednocześnie mądrze oceniać ?

Ocenianie w szkole budzi wiele kontrowersji, bywa powodem nieporozumień   i konfliktów. W czasie wystąpienia podzielimy się z uczestnikami doświadczeniem w tym zakresie. Opowiemy o metodach oceniania postępów ucznia, które stosuje w swojej pracy nauczycielka matematyki w zduńskowolskim liceum. Metody ocenia, które wypracowała nie tylko wspierają ucznia i nauczyciela, ale przede wszystkim są zgodna z obowiązującym w Polsce prawem.

Joanna Biszewska-Miętka

Wyposażenie pracowni w szwedzkich podstawówkach to magia. Warsztat do obróbki drewna, szwalnia, w której dzieci uczą się od podstaw, jak uszyć koszulę z kołnierzem, doskonale wyposażona kuchnia, a nawet pralnia.
W wystąpieniu opowiemy o modelu edukacji w szwedzkich podstawówkach, w którym przedmioty manualne są traktowane na równi z umysłowymi. Zaprezentujemy materiał wideo i zdjęcia ze szkoły podstawowej w środkowej Szwecji, aby pokazać, jak organizowane są lekcje w warsztatach, w klasach i w lesie. Opowiemy również o tym, jak wyglądają plany lekcji małych Szwedów i dlaczego przedmioty łączy się w bloki tematyczne.

Mariusz Tobor

W wystąpieniu przeanalizujemy obecną sytuację finansową oświaty oraz zastanowimy się nad jej nieodległą przyszłością. W kontekście wielu zmian ostatnich lat warto przyjrzeć się, w jakim stanie finanse i organizacja oświaty weszły w rok 2023 i czy na podstawie dostępnych danych można coś powiedzieć na temat prawdopodobnych scenariuszy na przyszłość.

FIRST® LEGO®

W wystąpieniu opowiemy o wyjątkowym programie edukacyjnym. FIRST® LEGO® League to międzynarodowy, prestiżowy program robotyczny, który od ponad 20 lat funkcjonuje na całym świecie. Został stworzony, by inspirować młodych ludzi nauką, nowymi technologiami i wyposażyć w cenne umiejętności przydatne w pracy i życiu codziennym. Ludzie, którzy za 10-15 lat będą zmieniać świat, w tym również gminy, siedzą dziś w szkolnych ławkach i czekają na inspirujące wyzwania. Programy szkolne to dla nich za mało. Za mało, żeby odnaleźć się w świecie przyszłości. Za mało, żeby odnieść sukces w pracy,  w zawodach, które dzisiaj nawet jeszcze nie istnieją. Dzięki FIRST® LEGO® League samorządy mają unikalną okazję, by umożliwić edukację na światowym poziomie.

Sławomir Jarmuż

W krajach o długiej tradycji demokratycznej mediacje stanowią znaczący sposób rozwiązywania sporów i konfliktów. Dane statystyczne pokazują, że Polska jest pod tym względem daleko w tyle. Budowanie nowoczesnego społeczeństwa powinno opierać się na porozumieniu między ludźmi mającymi odmienne potrzeby i punkty widzenia.
W trakcie wykładu poznamy różne sposoby ingerowania w spory. Przeanalizujemy takie metody jak: arbitraż, admonicja, moderacja i mediacja. Sprawdzimy przydatność każdej metody w środowisku edukacyjnym, skupiając się głównie na walorach mediacji. Oprócz spojrzenia z ogólnej perspektywy, zaprezentowane zostaną dwie konkretne metody wykorzystywane w praktyce rozwiązywania sporów i konfliktów. Obydwie metody mogą być wykorzystywane przez osoby zarządzające oświatą przyczyniając się nie tylko do rozwiązywania konkretnych trudnych sytuacji, ale dając także możliwość osobistego rozwoju i satysfakcji.

Sebastian Łoza

W czasach, gdy technologie rozwijają się coraz szybciej, a oczekiwania społeczeństwa względem samorządów rosną, coraz więcej miast i gmin zaczyna wykorzystywać sztuczną inteligencję w swojej pracy. Podczas tego spotkania porozmawiamy o tym, jakie są możliwości i ograniczenia sztucznej inteligencji w samorządzie oraz jak wykorzystać ją w codziennej pracy urzędników. Przedstawimy również przykłady zastosowań sztucznej inteligencji oraz omówimy, jakie korzyści dla mieszkańców mogą płynąć z jej wykorzystania szczególnie w obszarze zarządzania edukacją.*

*Tytuł i opis wystąpienia został wygenerowany przez Sztuczną Inteligencję. Podczas konferencji wystąpią jednak żywi prowadzący.

11.30-12.00

Wioletta Bartołd, Sylwia Kulaszewicz

O wizerunek powinni troszczyć się wszyscy, także, a może i przede wszystkim dyrektorzy szkół, radni, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci i  starostowie. W wystąpieniu, przedstawimy jak być dobrze postrzeganym starannie prezentując swój wygląd oraz budując odpowiednie relacje z otoczeniem. Dbanie i inwestowanie w poszczególne elementy wizerunku pozwala na budowanie lepszych relacji z  mieszkańcami, pracownikami urzędów oraz instytucjami i partnerami zewnętrznymi.

Prelegenci

Łukasz Kadziewicz
Siatkarz oraz dziennikarz

Ze swoich ponad dwóch metrów widzi na tyle dużo, by dostrzec, co jest ważne w osiągnięciu zawodowego sukcesu. Pomaga mu tym kariera siatkarza, w której zdobył wiele cennych osiągnięć oraz dwukrotnie reprezentował kraj na Igrzyskach Olimpijskich. Swoją historię opisał w autobiografii „Kadziu. Siatkówka & rock'n'roll”. Podczas wykładów, mówi o zmianach, które musiały nastąpić w jego życiu, aby osiągnął cele. O motywacji, która nim kierowała i pokonywaniu barier na krętej sportowej drodze. Opowiada o tym, w jaki sposób sportowe doświadczenia przekładają się dziś na biznes, który prowadzi.

Łukasz Kadziewicz
Siatkarz oraz dziennikarz
Anna Szulc
Nauczycielka matematyki I LO w Zduńskiej Woli

Laureatka konkursu „Nauczyciel – Mediator” (2016), mediatorka społeczna oraz tutorka. Autorka książki „Nowa szkoła - zmianę edukacji warto zacząć przy tablicy” oraz współautorka “Statutu nieumarłego”. Organizatorka konferencji „Empatyczna Edukacja = Empatyczna Polska”. Prelegentka „Forum dla Edukacji” (Senat RP 2021). Uczestniczka ruchu „Budzącej się szkoły”. W swojej pracy stosuje język NVC i wiedzę neurobiologii.

Anna Szulc
Nauczycielka matematyki I LO w Zduńskiej Woli
Jan Oszust
Wiceprezes VULCAN

Jan Oszust
Wiceprezes VULCAN
Joanna Biszewska-Miętka
Dziennikarka, socjolożka

Od 2009 r. pracuje w portalu gazeta.pl w serwisie Edziecko.pl. Od lat zajmuje się tematami związanymi z edukacją. W swoich tekstach stara się pokazać, że w szkole najważniejsze są dzieci: ich potrzeby, wrażliwość, talenty. Zawodowo rozmawia z ludźmi angażującymi się w fundacje wspierające dzieci i edukację, z psychologami, nauczycielami, dyrektorami szkół, uczniami  i uczennicami.

Joanna Biszewska-Miętka
Dziennikarka, socjolożka
Sławomir Jarmuż
Doktor psychologii (PAN)

Specjalista ds. psychologii osobowości, zarządzania i komunikacji.

Pracownik naukowy Uniwersytetu Wrocławskiego, Opolskiego i SWPS. Członek i założyciel GLOBE – największego projektu badań międzykulturowych w psychologii. Trener, coach, mediator. Współwłaściciel firmy szkoleniowej Moderator.

Sławomir Jarmuż
Doktor psychologii (PAN)
Wioletta Bartołd
Wizażystka, właścicielka firmy VB Styl Stylist&Makeup

Dyplomowana wizażystka i stylistka, podkreślająca naturalne piękno kobiet oryginalnym makijażem i ubiorem. Tworząc profesjonalne strefy wizażu, obsługuje konferencje, kongresy, pokazy mody, koncerty oraz różnego rodzaju sesje zdjęciowe na potrzeby firm oraz osób indywidualnych. Prowadzi szkolenia z zakresu makijażu, dziennego, biznesowego oraz wieczorowego. Ukończyła Uniwersytet Gdański oraz Szkołę Wizażu Beaty Małachowskiej ``Beauty Art`` .

Wioletta Bartołd
Wizażystka, właścicielka firmy VB Styl Stylist&Makeup
Sylwia Kulaszewicz
Stylistka, doradca wizerunku, kreatorka stylu

Inspiruje do pozytywnych zmian, pomaga budować trwałą pewność siebie, wynikającą z tego jak wyglądamy i jak czujemy się ze sobą. Prowadzi szkolenia dla firm z zakresu wizerunku biznesowego. Współpracuje z polskimi markami. Pracuje indywidualnie z kobietami i mężczyznami. Udziela konsultacji wizerunkowych, oferuje przegląd garderoby i wspólne zakupy. Pomaga wypracować własny styl, który pasuje do osobowości.

Sylwia Kulaszewicz
Stylistka, doradca wizerunku, kreatorka stylu
Beata Rajba
Nauczycielka akademicka

Od 2020 r. prowadzi zakrojone na szeroką skalę badania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Psycholożka, terapeutka EMDR, a wcześniej nauczycielka. Zatrudniona w Dolnośląskiej Szkole Wyższej.

Beata Rajba
Nauczycielka akademicka
Gabriela Olszowska
Recenzent MEN ds. podręczników

Nauczycielka języka polskiego w Krakowie i Warszawie. W latach 2002-2017 pełniła funkcję dyrektora szkoły. Prowadzi szkolenia w zakresie oceniania szkolnego. Współautorka serii podręczników „Do Itaki”. Od 2008 roku recenzuje podręczniki na zlecenie ministerstwa.

Gabriela Olszowska
Recenzent MEN ds. podręczników
Joanna Mytnik
Dyrektor Centrum Nowoczesnej Edukacji

Miłośniczka najnowszych technologii i innowacji w edukacji. Zajmuje się neuronaukowymi podstawami procesu uczenia się oraz metodyką nauczania. Zwolenniczka i realizatorka innowacyjnych projektów edukacyjnych. Pomysłodawczyni i organizatorka Konferencji Dydaktyki Akademickiej „Ideatroium”.

Joanna Mytnik
Dyrektor Centrum Nowoczesnej Edukacji
Mariusz Tobor
Ekspert oświatowy

Zajmuje się przede wszystkim organizacją i finansowaniem oświaty oraz statystyką oświatową. Autor wielu analiz, artykułów i wystąpień. Autor i współautor wielu opracowań doradczych. Współautor metody podziału budżetu oświaty i standaryzacji zatrudnienia, tzw. bonu organizacyjnego. Od wielu lat współpracuje z ZMP, jest ekspertem oświatowej części Systemu Analiz Samorządowych.

Mariusz Tobor
Ekspert oświatowy
Sebastian Łoza
Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji

Absolwent Executive MBA i Politechniki Warszawskiej umiejętnie łączący świat biznesu ze światem technologii. Posiada 20-letnie doświadczenie w projektowaniu, tworzeniu i wdrażaniu oprogramowania. Analityk i strateg technologiczny. Od 8 lat związany z firmą VULCAN m.in. jako konsultant w obszarze R&D, innowacji i prototypowania. Z pasją zajmuje się nowymi technologiami.

Sebastian Łoza
Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji

Partner merytoryczny

Cennik

Pakiet MINI
bez noclegu
1300
Koszt uczestnictwa obemuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni
uroczysta kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
zaświadczenie o uczestnictwie
Pakiet STANDARD
nocleg w pokoju 2-osobowym
1550
Koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni
uroczysta kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
zaświadczenie o uczestnictwie
nocleg w pokoju 2-osobowym ze śniadaniem
Pakiet PREMIUM
nocleg w pokoju 1-osobowym
1700
Koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni
uroczysta kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
zaświadczenie o uczestnictwie
nocleg w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem

Lokalizacja

Lokalizacja

Termin Kongresu

5-6.06.2023 r.

Lokalizacja Kongresu

HOTEL BACHLEDA KASPROWY
ul. Szymaszkowa
34-500 Zakopane

HOTEL BACHLEDA KASPROWY

Zobacz stronę hotelu >

Zdjęcia hotelu

Osoby do kontaktu

Pytania dotyczące zapisów,faktur, zaświadczeń

t: 71 757 29 29
wew. 3, następnie: 1-szkolenia
m: cok@vulcan.edu.pl

Marta Zielińska

specjalista ds. eventów

Pytania organizacyjne (noclegi, wyżywienie)
m: konferencje@vulcan.edu.pl

Krystian Kaczmarek

specjalista ds. jakości i rozwoju usług

Pytania organizacyjne (zapisy, faktury)
m: konferencje@vulcan.edu.pl

Anna Pełka

menadżer ds. rozwoju usług

Pytania merytoryczne
m: Anna.Pelka@vulcan.edu.pl