Informacje o Kongresie

Szanowni Państwo!

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w kongresie online skierowanym do użytkowników dziennika elektronicznego UONET+ w szkołach i przedszkolach. Podczas wykładów omówimy przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego 2022/2023, a także przypomnimy, jakie jeszcze prace należy wykonać, aby poprawnie zamknąć rok 2021/2022. Przedstawimy również nowe funkcje w systemie UONET+ oraz dostarczymy gotowe rozwiązania, które będą mogli Państwo wykorzystać w swojej pracy od razu po zakończeniu naszego spotkania.

 

Poruszymy gorące tematy tego roku, np. jak zrealizować atrakcyjną lekcję we współczesnej szkole, jak zadbać o dzieci ukraińskie w polskiej szkole oraz podpowiemy jak wspólnie radzić sobie w sytuacji nieustannych zmian – skąd czerpać siłę w ciągle zmieniających się warunkach. Porozmawiamy również o monitorowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem modułu Nadzór Pedagogiczny w eduOne, e-legitymacjach i mLegitymacjach, o rozliczaniu i monitorowaniu zastępstw oraz wykorzystaniu wydruków i zestawień dostępnych w module Sekretariat w codziennej pracy.

 

Kongres to 16 wykładów specjalistycznych podzielonych na sceny tematyczne dostosowane do potrzeb różnych użytkowników e-dziennika. Zachęcamy do zapoznania się z harmonogramem zamieszczonym poniżej.

Specjaliści w dziedzinie UONET+

Nasi prelegenci są ekspertami znającymi e-dziennik UONET+ od podszewki.

Praktyczna wiedza

Omawiane zagadnienia można bezpośrednio wykorzystać w codziennej pracy.

Przygotowanie do rozpoczęcia roku

Poruszymy tematy związane z przygotowaniem dziennika do nowego roku szkolnego.

Nowości i inspiracje

Przedstawimy nowatorskie rozwiązania i ciekawe pomysły służące uatrakcyjnieniu nauczania.

Prelegenci

Bogumiła Mandat
Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego

Za najważniejsze w swojej pracy uważa wspieranie ucznia w jego rozwoju, szczególną uwagę zwraca na pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Jest wykładowcą i konsultantem w ośrodkach doskonalenia nauczycieli, Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, DSW we Wrocławiu w zakresie zarządzania oświatą, przygotowania pedagogicznego i metodycznego oraz komunikacji interpersonalnej.

Bogumiła Mandat
Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego
Agnieszka Rusin
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń – lider zespołu

Z wykształcenia socjolog, z doświadczenia trener. Od zawsze związana zawodowo z branżą IT. Wspiera użytkowników programów VULCAN w pracy z dziennikiem elektronicznym i w przygotowywaniu arkuszy organizacyjnych. Pomaga samorządom podczas rekrutacji do przedszkoli i szkół. Nie są jej obce nowoczesne narzędzia służące do zdalnego nauczania. Szkolenia są jej pasją, nie boi się też nowych wyzwań.

Agnieszka Rusin
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń – lider zespołu
Marzena Dec
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Z firmą VULCAN związana od 1998 roku. Współtworzyła pierwszy oddział firmy w Katowicach. Obecnie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności pracując jako trener. Jest ekspertem w zakresie dzienników elektronicznych i arkuszy organizacyjnych. Koordynuje elektroniczny system rekrutacyjny do szkół ponadpodstawowych na terenie całego województwa śląskiego.

Marzena Dec
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Dawid Bachryj
Trener, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, psycholog

Psycholog w Zespole Szkół Nr 1 w Kluczborku. Psychoterapeuta poznawczo-behawioralny i terapii schematu. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla szkół oraz firm w zakresie rozwijania umiejętności miękkich, takich jak efektywna komunikacja, odporność psychiczna, radzenie sobie ze stresem, budowanie zespołu.

Dawid Bachryj
Trener, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, psycholog
Sebastian Wasiołka
Ekspert ds. edukacji zdalnej

Od ponad 20 lat związany z oświatą. Rozpoczynał pracę jako nauczyciel przedmiotów informatycznych, założył i kierował pracą ośrodka szkoleniowego. Współpracował z komisjami egzaminacyjnymi oraz współtworzył nową podstawę programową dla zawodu technik teleinformatyk. Jako trener w firmie VULCAN współtworzy i wdraża rozwiązania do pracy zdalnej oraz wspomaga proces nauczania zdalnego.

Sebastian Wasiołka
Ekspert ds. edukacji zdalnej
Przemysław Przybysz
Product Owner

Jest informatykiem i menadżerem z wykształcenia, zaś edukatorem z zawodu. Z oświatą związany od 19 lat – najpierw był nauczycielem, a od 14 lat pracuje jako trener. Specjalizuje się we wdrożeniach systemów wspierających dyrektora w zarządzaniu placówką oświatową. Co roku pomaga też samorządom w przeprowadzaniu elektronicznej rekrutacji. Udziela również konsultacji w licznych projektach unijnych.

Przemysław Przybysz
Product Owner
Piotr Armatowski
Trener, ekspert z obszaru RODO

Specjalizuje się w problematyce prawnej ochrony danych osobowych oraz bezpiecznym przetwarzaniu danych w obszarze oświaty. Jako nauczyciel i pracownik samorządowy wydziału oświaty zyskał szerokie doświadczenie doradcze. Obecnie związany z firmą VULCAN, gdzie w ostatnich 4 latach przeszkolił z obszaru RODO ponad 4000 osób, w tym dyrektorów szkół, inspektorów ochrony danych, nauczycieli i pracowników JST.

Piotr Armatowski
Trener, ekspert z obszaru RODO
Marta Kowalczyk
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Od 15 lat pracuje w dziedzinie oświaty. W firmie VULCAN prowadzi szkolenia i wdrożenia systemów wspierających procesy rekrutacji do placówek oświatowych, dziennika elektronicznego UONET+ oraz Kadr i Płac VULCAN. Z wykształcenia i zamiłowania jest inżynierem, ale z zacięciem artystycznym, lubi więc dostosowywać narzędzia do potrzeb własnych i Klientów - tak, aby stanowiły jak największe wsparcie w codziennej pracy i były przyjazne. Jako trener uważa, że w procesie szkolenia najważniejsi są ludzie i relacje z nimi.

Marta Kowalczyk
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Krystyna Sikora
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Trener z ponad 21-letnim doświadczeniem. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od pracy w szkole, dzięki czemu poznała specyfikę pracy w oświacie. Obecnie wspiera szkoły i samorządy w obsłudze aplikacji VULCAN. Specjalizuje się w programach uczniowskich (e-dziennik UONET+, Plan lekcji, Arkusz). Wspiera również samorządy w pracy z aplikacjami ułatwiającymi współpracę na linii szkoła-samorząd.

Krystyna Sikora
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Karolina Jadomska
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń. Wspiera użytkowników VULCAN przy tworzeniu arkuszy organizacyjnych w kadrach, dzienniku elektronicznym oraz w naborach. Od 12 lat zajmuje się pracą w oświacie. Jako główny specjalista od spraw ekonomiczno-administracyjnych zna nie tylko od strony formalnej, ale i praktycznej, zagadnienia związane z bieżącą działalnością jednostki budżetowej.

Karolina Jadomska
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Konrad Woźniak
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Od 10 lat pracownik firmy VULCAN. Przez 8 opiekun klienta wizytujący samorządy i szkoły w województwie małopolskim i podkarpackim, a od 2 lat trener, szkoleniowiec. Wdraża systemy kadrowo-płacowe, finansowe, a także programy Inwentarz, Opłaty, Magazyn, Stołówka, UONET+.

Konrad Woźniak
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Piotr Misiak
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Trener w firmie VULCAN. Zajmuje się wdrożeniami systemów wspierających samorządy w zakresie organizacyjnym oraz w przeprowadzaniu elektronicznej rekrutacji na różnych poziomach. Wdraża systemy wspierające dyrektora w zarządzaniu placówką oświatową, a pracowników szkół w ich codziennej pracy. Związany z pracą trenerską od ponad 20 lat.

Piotr Misiak
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Łukasz Niećwieja
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Łukasz Niećwieja
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Partner Kongresu

Szczegółowy program

Bogusława Mandat i konsultant VULCAN

Podczas wystąpienia poruszymy ważne aspekty prowadzenia dokumentacji pracy z prawnego punktu widzenia. Przepisy prawa oświatowego regulują obowiązki dyrektora placówki jako nauczyciela, osoby zarządzającej szkołą oraz pełniącej nadzór pedagogiczny. Prowadzenie dokumentacji szkolnej ma wpływ na dokumentowanie przebiegu nauczania ucznia, pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz wspieranie i ocenę pracy nauczyciela. Można się zastanawiać, które z aspektów powinny być doprecyzowane, które z przepisów ograniczają nauczycieli i dyrektorów, czy rozbudowana dokumentacja służy jakości edukacji? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, warto rozmawiać, zastanawiać się, jak przygotowywać wewnętrzną dokumentację, by rzeczywiście służyła nauczycielom, dyrektorowi, dawała jak najwięcej informacji uczniom i ich rodzicom.

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

13:40-13:50

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

14:15-14:30

Bogumiła Mandat, Sebastian Wasiołka

Jak dzisiaj wygląda sytuacja dzieci ukraińskich w polskiej szkole? Podczas wystąpienia przyjrzymy się obowiązującym przepisom, porozmawiamy z ekspertką, dyrektorką szkoły, która uruchomiła aż 15 oddziałów przygotowawczych. Sprawdzimy w jakim miejscu obecnie się znajdujemy i spróbujemy zastanowić się wspólnie nad najbliższymi działaniami, jakie są niezbędne dla polskiej szkoły.

W związku z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą, wielu uchodźców zamieszkało w Polsce. Jednocześnie do naszego systemu edukacyjnego dołączyło w bardzo krótkim czasie wiele ukraińskich dzieci. Pojawiały się tymczasowe rozwiązania, przepisy prawne nie nadążały za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. Wspólny projekt uruchomiony przez firmy VULCAN i Nowa Era pod nazwą: „Ukraińskie dzieci w polskiej szkole” zapewniał wsparcie dla polskich szkół, a tym samym dla dyrektorów i nauczycieli w trudnym procesie pracy dydaktycznej w nowej sytuacji.

Sebastian Wasiołka

Żyjemy w ciekawych czasach, w których zmiany zachodzą tak szybko, że nie sposób za nimi nadążyć. Wybitny filozof i pedagog powiedział: „Ludzie i zegarki nie mogą być stale nakręcani. Trzeba im też dać czas na chodzenie” (Friedrich Fröbel, niemiecki pedagog ).  Człowiek świadomy, kompetentny potrafi we właściwy sposób wykorzystać posiadaną wiedzę i odnaleźć się w różnych, życiowych sytuacjach. A co w przypadku, gdy brakuje nam pomysłu na rozwiązanie problemu czy wyjście z trudnej sytuacji? O tym właśnie chciałbym porozmawiać. O rozwijaniu własnych kompetencji, zarówno twardych (niezbędnych do wykonywania określonej pracy, np. z obszaru ICT i narzędzia pracy, formalno-prawnego) jak i kompetencji miękkich (np. metody pracy i psychologii, motywacja i rozwój osobisty).

Dajmy sobie chwilę czasu nie tylko na własny rozwój, ale również zadbajmy o rozwój kadry pedagogicznej – i to wszystko w jednym miejscu: Centrum Kompetencji VULCAN. Zapraszamy.

Agnieszka Rusin

Jak powszechnie wiadomo dzieci szybciej uczą się doświadczając empirycznie pewnych zjawisk. Stąd ważnym elementem życia szkoły są wszelkiego rodzaju wyjścia czy wycieczki.  Podczas wykładu zaprezentujemy Państwu, jak dodać wycieczkę, jakie informacje obowiązkowo należy podać, następnie jak skompletować oddział i przypisać uczestników do wycieczki oraz zaznaczyć tych uczniów, którzy nie wezmą udziału w danej wycieczce. Ponadto pokażemy Państwu niezbędne wydruki oraz funkcje zatwierdzania wycieczki przez dyrektora szkoły.

W tym celu, w dzienniku elektronicznym UONET+ powstał Moduł Wycieczek. Pozwala on w prosty sposób kompleksowo zaplanować wycieczkę wraz z całą niezbędną dokumentacją tj. kartą wycieczki, listą uczestników, czy zgodą rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w wycieczce.

Konrad Woźniak

VULCAN to nie tylko dziennik elektroniczny. W wystąpieniu przedstawimy Państwu możliwości innych aplikacji dostępnych w naszej ofercie. Pokażemy jakie procesy w szkole lub przedszkolu mogą zostać obsłużone dzięki przepływom informacji, pomiędzy tymi programami.

11:30-11:45

Piotr Armatowski

Legitymacja szkolna to dokument poświadczający bycie uczniem danej szkoły, ale również ważny dokument uprawniający do szeregu zniżek. Na jaką legitymację się zdecydować? Minęły już czasy, że jedyną dostępną opcją była legitymacja papierowa, zarówno wypisywana ręcznie jak i ta wydrukowana na giloszu. Teraz, w zależności od potrzeb, mamy więcej możliwości do wyboru. Podczas spotkana opowiemy o wszystkich rodzajach legitymacji oraz przedstawimy zalety i wady każdego rozwiązania. Pokażemy również, jak w module Sekretariat przygotować każdy rodzaj legitymacji.

Przemysław Przybysz

Koniec roku szkolnego wymaga przeprowadzenia konkretnych działań w systemie UONET+. Cały proces nie należy do specjalnie skomplikowanych, jednakże istnieją elementy na które należy zwrócić szczególną uwagę. Jakie to są elementy? Co zrobić, aby mieć pewność, że działa się w pełni zgodnie z obowiązującym prawem? Jak zarchiwizować dane w dzienniku? Na te wszystkie pytania odpowiemy podczas spotkania w wyczerpujący i przystępny sposób. Zanim dobrze zaczniesz rok szkolny, najpierw upewnij się, że poprawnie zakończyłeś poprzedni.

12:45-13:00

Krystyna Sikora

Podczas wykładu zaprezentujemy, mechanizmy ułatwiające kontrolę dzienników zarówno pod względem wprowadzania danych przez nauczycieli, jak i informacji dotyczących frekwencji, ocen czy statystyk, a także sposoby weryfikacji rozkładów materiału. Ponadto  możliwości zbierania opinii w ważnych tematach od nauczycieli/rodziców/uczniów w postaci przeprowadzanych ankiet.

Jednym z wielu obowiązków dyrektora szkoły jest nadzór pedagogiczny, czyli opieka i kontrola nad działalnością placówki. Dziennik elektroniczny umożliwia dyrektorowi wgląd we wszystkie dzienniki w jednostce (zarówno szkoły, przedszkola, jak i dzienniki specjalistów i zajęć pozalekcyjnych), ale daje też możliwość tworzenia szybkich zestawień kontrolnych, by praca ta nie była żmudna i czasochłonna.

Krystyna Sikora

Bardzo ważnym elementem codziennej pracy w szkole jest planowanie zastępstw za nieobecnych nauczycieli, a także rozliczanie w zdefiniowanych okresach rozliczeniowych godzin ponadwymiarowych, godzin doraźnych zastępstw i innych godzin dodatkowych. Podczas wykładu pokażemy, jak wprowadzić parametry konfiguracyjne, w jaki sposób planować zastępstwa wykorzystując wbudowane mechanizmy, a także jak dokonywać cyklicznych rozliczeń. Przedstawimy również, jak przygotować niezbędne wydruki, informacje statystyczne oraz zestawienie dla płac.  Moduł Rozszerzona księga zastępstw umożliwia zrealizowanie tych wszystkich zadań.

Bogusława Mandat i konsultant VULCAN

Podczas wystąpienia poruszymy ważne aspekty prowadzenia dokumentacji pracy z prawnego punktu widzenia. Przepisy prawa oświatowego regulują obowiązki dyrektora placówki jako nauczyciela, osoby zarządzającej szkołą oraz pełniącej nadzór pedagogiczny. Prowadzenie dokumentacji szkolnej ma wpływ na dokumentowanie przebiegu nauczania ucznia, pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz wspieranie i ocenę pracy nauczyciela. Można się zastanawiać, które z aspektów powinny być doprecyzowane, które z przepisów ograniczają nauczycieli i dyrektorów, czy rozbudowana dokumentacja służy jakości edukacji? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, warto rozmawiać, zastanawiać się, jak przygotowywać wewnętrzną dokumentację, by rzeczywiście służyła nauczycielom, dyrektorowi, dawała jak najwięcej informacji uczniom i ich rodzicom.

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

13:40-13:50

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

14:15-14:30

Bogumiła Mandat, Sebastian Wasiołka

Jak dzisiaj wygląda sytuacja dzieci ukraińskich w polskiej szkole? Podczas wystąpienia przyjrzymy się obowiązującym przepisom, porozmawiamy z ekspertką, dyrektorką szkoły, która uruchomiła aż 15 oddziałów przygotowawczych. Sprawdzimy w jakim miejscu obecnie się znajdujemy i spróbujemy zastanowić się wspólnie nad najbliższymi działaniami, jakie są niezbędne dla polskiej szkoły.

W związku z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą, wielu uchodźców zamieszkało w Polsce. Jednocześnie do naszego systemu edukacyjnego dołączyło w bardzo krótkim czasie wiele ukraińskich dzieci. Pojawiały się tymczasowe rozwiązania, przepisy prawne nie nadążały za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. Wspólny projekt uruchomiony przez firmy VULCAN i Nowa Era pod nazwą: „Ukraińskie dzieci w polskiej szkole” zapewniał wsparcie dla polskich szkół, a tym samym dla dyrektorów i nauczycieli w trudnym procesie pracy dydaktycznej w nowej sytuacji.

Sebastian Wasiołka

Żyjemy w ciekawych czasach, w których zmiany zachodzą tak szybko, że nie sposób za nimi nadążyć. Wybitny filozof i pedagog powiedział: „Ludzie i zegarki nie mogą być stale nakręcani. Trzeba im też dać czas na chodzenie” (Friedrich Fröbel, niemiecki pedagog ). Człowiek świadomy, kompetentny potrafi we właściwy sposób wykorzystać posiadaną wiedzę i odnaleźć się w różnych, życiowych sytuacjach. A co w przypadku, gdy brakuje nam pomysłu na rozwiązanie problemu czy wyjście z trudnej sytuacji? O tym właśnie chciałbym porozmawiać. O rozwijaniu własnych kompetencji, zarówno twardych (niezbędnych do wykonywania określonej pracy, np. z obszaru ICT i narzędzia pracy, formalno-prawnego) jak i kompetencji miękkich (np. metody pracy i psychologii, motywacja i rozwój osobisty).

Dajmy sobie chwilę czasu nie tylko na własny rozwój, ale również zadbajmy o rozwój kadry pedagogicznej – i to wszystko w jednym miejscu: Centrum Kompetencji VULCAN. Zapraszamy.

Agnieszka Rusin

Jak powszechnie wiadomo dzieci szybciej uczą się doświadczając empirycznie pewnych zjawisk. Stąd ważnym elementem życia szkoły są wszelkiego rodzaju wyjścia czy wycieczki.  Podczas wykładu zaprezentujemy Państwu, jak dodać wycieczkę, jakie informacje obowiązkowo należy podać, następnie jak skompletować oddział i przypisać uczestników do wycieczki oraz zaznaczyć tych uczniów, którzy nie wezmą udziału w danej wycieczce. Ponadto pokażemy Państwu niezbędne wydruki oraz funkcje zatwierdzania wycieczki przez dyrektora szkoły.

W tym celu, w dzienniku elektronicznym UONET+ powstał Moduł Wycieczek. Pozwala on w prosty sposób kompleksowo zaplanować wycieczkę wraz z całą niezbędną dokumentacją tj. kartą wycieczki, listą uczestników, czy zgodą rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w wycieczce.

Konrad Woźniak

VULCAN to nie tylko dziennik elektroniczny. W wystąpieniu przedstawimy Państwu możliwości innych aplikacji dostępnych w naszej ofercie. Pokażemy jakie procesy w szkole lub przedszkolu mogą zostać obsłużone dzięki przepływom informacji, pomiędzy tymi programami.

11:30-11:45

Piotr Armatowski

Legitymacja szkolna to dokument poświadczający bycie uczniem danej szkoły, ale również ważny dokument uprawniający do szeregu zniżek. Na jaką legitymację się zdecydować? Minęły już czasy, że jedyną dostępną opcją była legitymacja papierowa, zarówno wypisywana ręcznie jak i ta wydrukowana na giloszu. Teraz, w zależności od potrzeb, mamy więcej możliwości do wyboru. Podczas spotkana opowiemy o wszystkich rodzajach legitymacji oraz przedstawimy zalety i wady każdego rozwiązania. Pokażemy również, jak w module Sekretariat przygotować każdy rodzaj legitymacji.

Przemysław Przybysz

Koniec roku szkolnego wymaga przeprowadzenia konkretnych działań w systemie UONET+. Cały proces nie należy do specjalnie skomplikowanych, jednakże istnieją elementy na które należy zwrócić szczególną uwagę. Jakie to są elementy? Co zrobić, aby mieć pewność, że działa się w pełni zgodnie z obowiązującym prawem? Jak zarchiwizować dane w dzienniku? Na te wszystkie pytania odpowiemy podczas spotkania w wyczerpujący i przystępny sposób. Zanim dobrze zaczniesz rok szkolny, najpierw upewnij się, że poprawnie zakończyłeś poprzedni.

12:45-13:00

Marta Kowalczyk

Sekretariat to “skarbnica wiedzy o uczniach”. Podczas spotkania porozmawiamy o tym jak wykorzystać tę wiedzę i jak w szybki sposób uzyskać informacje na ten temat. Pokażemy, jak można zastosować dostępne szablony i jak dostosować je do własnych potrzeb oraz jak tworzyć wydruki seryjne czy różnego rodzaju zestawienia, które ułatwiają pracę sekretarza szkolnego. Zaprezentujemy również możliwości niedocenionego elementu “Dane własne” oraz możliwość udostępnienia rodzicom dokumentów przez witrynę.

Bogusława Mandat i konsultant VULCAN

Podczas wystąpienia poruszymy ważne aspekty prowadzenia dokumentacji pracy z prawnego punktu widzenia. Przepisy prawa oświatowego regulują obowiązki dyrektora placówki jako nauczyciela, osoby zarządzającej szkołą oraz pełniącej nadzór pedagogiczny. Prowadzenie dokumentacji szkolnej ma wpływ na dokumentowanie przebiegu nauczania ucznia, pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz wspieranie i ocenę pracy nauczyciela. Można się zastanawiać, które z aspektów powinny być doprecyzowane, które z przepisów ograniczają nauczycieli i dyrektorów, czy rozbudowana dokumentacja służy jakości edukacji? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, warto rozmawiać, zastanawiać się, jak przygotowywać wewnętrzną dokumentację, by rzeczywiście służyła nauczycielom, dyrektorowi, dawała jak najwięcej informacji uczniom i ich rodzicom.

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

13:40-13:50

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

14:15-14:30

Bogumiła Mandat, Sebastian Wasiołka

Jak dzisiaj wygląda sytuacja dzieci ukraińskich w polskiej szkole? Podczas wystąpienia przyjrzymy się obowiązującym przepisom, porozmawiamy z ekspertką, dyrektorką szkoły, która uruchomiła aż 15 oddziałów przygotowawczych. Sprawdzimy w jakim miejscu obecnie się znajdujemy i spróbujemy zastanowić się wspólnie nad najbliższymi działaniami, jakie są niezbędne dla polskiej szkoły.

W związku z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą, wielu uchodźców zamieszkało w Polsce. Jednocześnie do naszego systemu edukacyjnego dołączyło w bardzo krótkim czasie wiele ukraińskich dzieci. Pojawiały się tymczasowe rozwiązania, przepisy prawne nie nadążały za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. Wspólny projekt uruchomiony przez firmy VULCAN i Nowa Era pod nazwą: „Ukraińskie dzieci w polskiej szkole” zapewniał wsparcie dla polskich szkół, a tym samym dla dyrektorów i nauczycieli w trudnym procesie pracy dydaktycznej w nowej sytuacji.

Sebastian Wasiołka

Żyjemy w ciekawych czasach, w których zmiany zachodzą tak szybko, że nie sposób za nimi nadążyć. Wybitny filozof i pedagog powiedział: „Ludzie i zegarki nie mogą być stale nakręcani. Trzeba im też dać czas na chodzenie” (Friedrich Fröbel, niemiecki pedagog ). Człowiek świadomy, kompetentny potrafi we właściwy sposób wykorzystać posiadaną wiedzę i odnaleźć się w różnych, życiowych sytuacjach. A co w przypadku, gdy brakuje nam pomysłu na rozwiązanie problemu czy wyjście z trudnej sytuacji? O tym właśnie chciałbym porozmawiać. O rozwijaniu własnych kompetencji, zarówno twardych (niezbędnych do wykonywania określonej pracy, np. z obszaru ICT i narzędzia pracy, formalno-prawnego) jak i kompetencji miękkich (np. metody pracy i psychologii, motywacja i rozwój osobisty).

Dajmy sobie chwilę czasu nie tylko na własny rozwój, ale również zadbajmy o rozwój kadry pedagogicznej – i to wszystko w jednym miejscu: Centrum Kompetencji VULCAN. Zapraszamy.

Agnieszka Rusin

Jak powszechnie wiadomo dzieci szybciej uczą się doświadczając empirycznie pewnych zjawisk. Stąd ważnym elementem życia szkoły są wszelkiego rodzaju wyjścia czy wycieczki.  Podczas wykładu zaprezentujemy Państwu, jak dodać wycieczkę, jakie informacje obowiązkowo należy podać, następnie jak skompletować oddział i przypisać uczestników do wycieczki oraz zaznaczyć tych uczniów, którzy nie wezmą udziału w danej wycieczce. Ponadto pokażemy Państwu niezbędne wydruki oraz funkcje zatwierdzania wycieczki przez dyrektora szkoły.

W tym celu, w dzienniku elektronicznym UONET+ powstał Moduł Wycieczek. Pozwala on w prosty sposób kompleksowo zaplanować wycieczkę wraz z całą niezbędną dokumentacją tj. kartą wycieczki, listą uczestników, czy zgodą rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w wycieczce.

Konrad Woźniak

VULCAN to nie tylko dziennik elektroniczny. W wystąpieniu przedstawimy Państwu możliwości innych aplikacji dostępnych w naszej ofercie. Pokażemy jakie procesy w szkole lub przedszkolu mogą zostać obsłużone dzięki przepływom informacji, pomiędzy tymi programami.

11:30-11:45

Piotr Armatowski

Legitymacja szkolna to dokument poświadczający bycie uczniem danej szkoły, ale również ważny dokument uprawniający do szeregu zniżek. Na jaką legitymację się zdecydować? Minęły już czasy, że jedyną dostępną opcją była legitymacja papierowa, zarówno wypisywana ręcznie jak i ta wydrukowana na giloszu. Teraz, w zależności od potrzeb, mamy więcej możliwości do wyboru. Podczas spotkana opowiemy o wszystkich rodzajach legitymacji oraz przedstawimy zalety i wady każdego rozwiązania. Pokażemy również, jak w module Sekretariat przygotować każdy rodzaj legitymacji.

Przemysław Przybysz

Koniec roku szkolnego wymaga przeprowadzenia konkretnych działań w systemie UONET+. Cały proces nie należy do specjalnie skomplikowanych, jednakże istnieją elementy na które należy zwrócić szczególną uwagę. Jakie to są elementy? Co zrobić, aby mieć pewność, że działa się w pełni zgodnie z obowiązującym prawem? Jak zarchiwizować dane w dzienniku? Na te wszystkie pytania odpowiemy podczas spotkania w wyczerpujący i przystępny sposób. Zanim dobrze zaczniesz rok szkolny, najpierw upewnij się, że poprawnie zakończyłeś poprzedni.

Bogusława Mandat i konsultant VULCAN

Podczas wystąpienia poruszymy ważne aspekty prowadzenia dokumentacji pracy z prawnego punktu widzenia. Przepisy prawa oświatowego regulują obowiązki dyrektora placówki jako nauczyciela, osoby zarządzającej szkołą oraz pełniącej nadzór pedagogiczny. Prowadzenie dokumentacji szkolnej ma wpływ na dokumentowanie przebiegu nauczania ucznia, pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz wspieranie i ocenę pracy nauczyciela. Można się zastanawiać, które z aspektów powinny być doprecyzowane, które z przepisów ograniczają nauczycieli i dyrektorów, czy rozbudowana dokumentacja służy jakości edukacji? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, warto rozmawiać, zastanawiać się, jak przygotowywać wewnętrzną dokumentację, by rzeczywiście służyła nauczycielom, dyrektorowi, dawała jak najwięcej informacji uczniom i ich rodzicom.

10:30-10:45

Karolina Jadomska

Podczas spotkania odpowiemy na pytania związane z dziennikiem elektronicznym. Pokażemy, na co zwrócić szczególną uwagę przy zamykaniu mijającego roku szkolnego, kiedy najlepiej wykonać poszczególne operacje, a także jak przygotować dziennik do nadchodzącego nowego roku szkolnego.

Dzienniki elektroniczne już od wielu lat funkcjonują w większości polskich szkół. Rodzice, jak i uczniowie, chwalą możliwość korzystania i komunikowania się z szkołą za pomocą tego narzędzia. Nauczycielom ułatwia on wykonywanie codziennych obowiązków związanych z pracą. Jak zatem przygotować dziennik do nowego roku szkolnego, tak aby każdy użytkownik mógł sprawnie się w nim poruszać?

Zamykanie i otwieranie roku szkolnego niejednokrotnie budzi wątpliwości – czy o niczym nie zapomnieliśmy, w jakiej kolejności wykonać poszczególne działania, co jest najważniejsze zanim nauczyciele rozpoczną pracę? Jaka jest rola administratora dziennika, a w czym może pomóc sekretarz szkolny?

Marzena Dec

Na spotkaniu zaprezentujemy jak dostosować wbudowane plany pracy do poziomu rozwoju dziecka  w danym wieku, oraz udzielimy wskazówek jak stworzyć autorski plan pracy. Ponadto pokażemy jak przy pomocy szablonów przygotować ocenę opisową lub ocenę gotowości dziecka po przeprowadzeniu diagnozy.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola dokumentacji przebiegu nauczania każdy nauczyciel jest zobowiązany do prowadzenia dziennika zajęć w którym na bieżąco ma dokumentować przebieg pracy dydaktyczno-wychowawczej w postaci wpisywania tematów, które wynikają z opracowanego przez nauczyciela miesięcznego planu pracy.

Dziennik elektroniczny umożliwia korzystanie z gotowych planów pracy udostępnionych przez wydawnictwa edukacyjne, ale daje też pole do wykreowania i korzystania z własnych modeli planów pracy.

12:30-12:45

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

13:40-13:50

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

14:15-14:30

Bogumiła Mandat, Sebastian Wasiołka

Jak dzisiaj wygląda sytuacja dzieci ukraińskich w polskiej szkole? Podczas wystąpienia przyjrzymy się obowiązującym przepisom, porozmawiamy z ekspertką, dyrektorką szkoły, która uruchomiła aż 15 oddziałów przygotowawczych. Sprawdzimy w jakim miejscu obecnie się znajdujemy i spróbujemy zastanowić się wspólnie nad najbliższymi działaniami, jakie są niezbędne dla polskiej szkoły.

W związku z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą, wielu uchodźców zamieszkało w Polsce. Jednocześnie do naszego systemu edukacyjnego dołączyło w bardzo krótkim czasie wiele ukraińskich dzieci. Pojawiały się tymczasowe rozwiązania, przepisy prawne nie nadążały za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. Wspólny projekt uruchomiony przez firmy VULCAN i Nowa Era pod nazwą: „Ukraińskie dzieci w polskiej szkole” zapewniał wsparcie dla polskich szkół, a tym samym dla dyrektorów i nauczycieli w trudnym procesie pracy dydaktycznej w nowej sytuacji.

Sebastian Wasiołka

Żyjemy w ciekawych czasach, w których zmiany zachodzą tak szybko, że nie sposób za nimi nadążyć. Wybitny filozof i pedagog powiedział: „Ludzie i zegarki nie mogą być stale nakręcani. Trzeba im też dać czas na chodzenie” (Friedrich Fröbel, niemiecki pedagog ). Człowiek świadomy, kompetentny potrafi we właściwy sposób wykorzystać posiadaną wiedzę i odnaleźć się w różnych, życiowych sytuacjach. A co w przypadku, gdy brakuje nam pomysłu na rozwiązanie problemu czy wyjście z trudnej sytuacji? O tym właśnie chciałbym porozmawiać. O rozwijaniu własnych kompetencji, zarówno twardych (niezbędnych do wykonywania określonej pracy, np. z obszaru ICT i narzędzia pracy, formalno-prawnego) jak i kompetencji miękkich (np. metody pracy i psychologii, motywacja i rozwój osobisty).

Dajmy sobie chwilę czasu nie tylko na własny rozwój, ale również zadbajmy o rozwój kadry pedagogicznej – i to wszystko w jednym miejscu: Centrum Kompetencji VULCAN. Zapraszamy.

Agnieszka Rusin

Jak powszechnie wiadomo dzieci szybciej uczą się doświadczając empirycznie pewnych zjawisk. Stąd ważnym elementem życia szkoły są wszelkiego rodzaju wyjścia czy wycieczki.  Podczas wykładu zaprezentujemy Państwu, jak dodać wycieczkę, jakie informacje obowiązkowo należy podać, następnie jak skompletować oddział i przypisać uczestników do wycieczki oraz zaznaczyć tych uczniów, którzy nie wezmą udziału w danej wycieczce. Ponadto pokażemy Państwu niezbędne wydruki oraz funkcje zatwierdzania wycieczki przez dyrektora szkoły.

W tym celu, w dzienniku elektronicznym UONET+ powstał Moduł Wycieczek. Pozwala on w prosty sposób kompleksowo zaplanować wycieczkę wraz z całą niezbędną dokumentacją tj. kartą wycieczki, listą uczestników, czy zgodą rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w wycieczce.

Konrad Woźniak

VULCAN to nie tylko dziennik elektroniczny. W wystąpieniu przedstawimy Państwu możliwości innych aplikacji dostępnych w naszej ofercie. Pokażemy jakie procesy w szkole lub przedszkolu mogą zostać obsłużone dzięki przepływom informacji, pomiędzy tymi programami.

Bogusława Mandat i konsultant VULCAN

Podczas wystąpienia poruszymy ważne aspekty prowadzenia dokumentacji pracy z prawnego punktu widzenia. Przepisy prawa oświatowego regulują obowiązki dyrektora placówki jako nauczyciela, osoby zarządzającej szkołą oraz pełniącej nadzór pedagogiczny. Prowadzenie dokumentacji szkolnej ma wpływ na dokumentowanie przebiegu nauczania ucznia, pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz wspieranie i ocenę pracy nauczyciela. Można się zastanawiać, które z aspektów powinny być doprecyzowane, które z przepisów ograniczają nauczycieli i dyrektorów, czy rozbudowana dokumentacja służy jakości edukacji? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, warto rozmawiać, zastanawiać się, jak przygotowywać wewnętrzną dokumentację, by rzeczywiście służyła nauczycielom, dyrektorowi, dawała jak najwięcej informacji uczniom i ich rodzicom.

10:30-10:45

Karolina Jadomska

Podczas spotkania odpowiemy na pytania związane z dziennikiem elektronicznym. Pokażemy, na co zwrócić szczególną uwagę przy zamykaniu mijającego roku szkolnego, kiedy najlepiej wykonać poszczególne operacje, a także jak przygotować dziennik do nadchodzącego nowego roku szkolnego.

Dzienniki elektroniczne już od wielu lat funkcjonują w większości polskich szkół. Rodzice, jak i uczniowie, chwalą możliwość korzystania i komunikowania się z szkołą za pomocą tego narzędzia. Nauczycielom ułatwia on wykonywanie codziennych obowiązków związanych z pracą. Jak zatem przygotować dziennik do nowego roku szkolnego, tak aby każdy użytkownik mógł sprawnie się w nim poruszać?

Zamykanie i otwieranie roku szkolnego niejednokrotnie budzi wątpliwości – czy o niczym nie zapomnieliśmy, w jakiej kolejności wykonać poszczególne działania, co jest najważniejsze zanim nauczyciele rozpoczną pracę? Jaka jest rola administratora dziennika, a w czym może pomóc sekretarz szkolny?

Łukasz Niećwieja

W tym panelu pokażemy Państwu zasady aktywowania oraz wykorzystania szablonu oceny opisowej wraz z szablonem oceny z zachowania dostępnej w aplikacji UONET+. Przedstawimy również sposoby modyfikowania/dostosowywania ich do własnych potrzeb. W kolejnej cześć zajmiemy się przygotowaniem promocji uczniów do następnych klas oraz wydrukiem świadectw.

12:30-12:45

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

13:40-13:50

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

14:15-14:30

Bogumiła Mandat, Sebastian Wasiołka

Jak dzisiaj wygląda sytuacja dzieci ukraińskich w polskiej szkole? Podczas wystąpienia przyjrzymy się obowiązującym przepisom, porozmawiamy z ekspertką, dyrektorką szkoły, która uruchomiła aż 15 oddziałów przygotowawczych. Sprawdzimy w jakim miejscu obecnie się znajdujemy i spróbujemy zastanowić się wspólnie nad najbliższymi działaniami, jakie są niezbędne dla polskiej szkoły.

W związku z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą, wielu uchodźców zamieszkało w Polsce. Jednocześnie do naszego systemu edukacyjnego dołączyło w bardzo krótkim czasie wiele ukraińskich dzieci. Pojawiały się tymczasowe rozwiązania, przepisy prawne nie nadążały za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. Wspólny projekt uruchomiony przez firmy VULCAN i Nowa Era pod nazwą: „Ukraińskie dzieci w polskiej szkole” zapewniał wsparcie dla polskich szkół, a tym samym dla dyrektorów i nauczycieli w trudnym procesie pracy dydaktycznej w nowej sytuacji.

Sebastian Wasiołka

Żyjemy w ciekawych czasach, w których zmiany zachodzą tak szybko, że nie sposób za nimi nadążyć. Wybitny filozof i pedagog powiedział: „Ludzie i zegarki nie mogą być stale nakręcani. Trzeba im też dać czas na chodzenie” (Friedrich Fröbel, niemiecki pedagog ). Człowiek świadomy, kompetentny potrafi we właściwy sposób wykorzystać posiadaną wiedzę i odnaleźć się w różnych, życiowych sytuacjach. A co w przypadku, gdy brakuje nam pomysłu na rozwiązanie problemu czy wyjście z trudnej sytuacji? O tym właśnie chciałbym porozmawiać. O rozwijaniu własnych kompetencji, zarówno twardych (niezbędnych do wykonywania określonej pracy, np. z obszaru ICT i narzędzia pracy, formalno-prawnego) jak i kompetencji miękkich (np. metody pracy i psychologii, motywacja i rozwój osobisty).

Dajmy sobie chwilę czasu nie tylko na własny rozwój, ale również zadbajmy o rozwój kadry pedagogicznej – i to wszystko w jednym miejscu: Centrum Kompetencji VULCAN. Zapraszamy.

Agnieszka Rusin

Jak powszechnie wiadomo dzieci szybciej uczą się doświadczając empirycznie pewnych zjawisk. Stąd ważnym elementem życia szkoły są wszelkiego rodzaju wyjścia czy wycieczki.  Podczas wykładu zaprezentujemy Państwu, jak dodać wycieczkę, jakie informacje obowiązkowo należy podać, następnie jak skompletować oddział i przypisać uczestników do wycieczki oraz zaznaczyć tych uczniów, którzy nie wezmą udziału w danej wycieczce. Ponadto pokażemy Państwu niezbędne wydruki oraz funkcje zatwierdzania wycieczki przez dyrektora szkoły.

W tym celu, w dzienniku elektronicznym UONET+ powstał Moduł Wycieczek. Pozwala on w prosty sposób kompleksowo zaplanować wycieczkę wraz z całą niezbędną dokumentacją tj. kartą wycieczki, listą uczestników, czy zgodą rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w wycieczce.

Konrad Woźniak

VULCAN to nie tylko dziennik elektroniczny. W wystąpieniu przedstawimy Państwu możliwości innych aplikacji dostępnych w naszej ofercie. Pokażemy jakie procesy w szkole lub przedszkolu mogą zostać obsłużone dzięki przepływom informacji, pomiędzy tymi programami.

Bogusława Mandat i konsultant VULCAN

Podczas wystąpienia poruszymy ważne aspekty prowadzenia dokumentacji pracy z prawnego punktu widzenia. Przepisy prawa oświatowego regulują obowiązki dyrektora placówki jako nauczyciela, osoby zarządzającej szkołą oraz pełniącej nadzór pedagogiczny. Prowadzenie dokumentacji szkolnej ma wpływ na dokumentowanie przebiegu nauczania ucznia, pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz wspieranie i ocenę pracy nauczyciela. Można się zastanawiać, które z aspektów powinny być doprecyzowane, które z przepisów ograniczają nauczycieli i dyrektorów, czy rozbudowana dokumentacja służy jakości edukacji? Na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi, warto rozmawiać, zastanawiać się, jak przygotowywać wewnętrzną dokumentację, by rzeczywiście służyła nauczycielom, dyrektorowi, dawała jak najwięcej informacji uczniom i ich rodzicom.

10:30-10:45

Karolina Jadomska

Podczas spotkania odpowiemy na pytania związane z dziennikiem elektronicznym. Pokażemy, na co zwrócić szczególną uwagę przy zamykaniu mijającego roku szkolnego, kiedy najlepiej wykonać poszczególne operacje, a także jak przygotować dziennik do nadchodzącego nowego roku szkolnego.

Dzienniki elektroniczne już od wielu lat funkcjonują w większości polskich szkół. Rodzice, jak i uczniowie, chwalą możliwość korzystania i komunikowania się z szkołą za pomocą tego narzędzia. Nauczycielom ułatwia on wykonywanie codziennych obowiązków związanych z pracą. Jak zatem przygotować dziennik do nowego roku szkolnego, tak aby każdy użytkownik mógł sprawnie się w nim poruszać?

Zamykanie i otwieranie roku szkolnego niejednokrotnie budzi wątpliwości – czy o niczym nie zapomnieliśmy, w jakiej kolejności wykonać poszczególne działania, co jest najważniejsze zanim nauczyciele rozpoczną pracę? Jaka jest rola administratora dziennika, a w czym może pomóc sekretarz szkolny?

Piotr Misiak

Podczas pierwszej części spotkania zaprezentujemy sposoby pracy z rozkładami materiału, tak aby nauczyciele mogli wykorzystać je w swojej codziennej pracy.

Rozkłady materiału ułatwiają i przyśpieszają dokumentowanie bieżących lekcji w dzienniku elektronicznym. To dzięki nim nauczyciel nie ma konieczności wpisywania tematu na każdej lekcji – wystarczy, że wybierze go z listy tematów, która została wcześniej opracowana i wprowadzona do rozkładu materiału. Użytkownicy UONET+ mogą skorzystać z dostępnych w dzienniku wbudowanych szablonów, udostępnionych przez różne wydawnictwa, jak również mogą je modyfikować, a także tworzyć własne autorskie rozkłady.

Podczas drugiej części spotkania, pokażemy jak przygotować dziennik oddziału do wystawiania ocen rocznych, a także jak poprawnie przygotować oraz wydrukować świadectwa.

Corocznie, na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych nauczyciele-wychowawcy zobowiązani są do wypełniania niezliczonej ilości dokumentacji szkolnej, w tym do przygotowania i drukowania świadectw. Dziennik elektroniczny UONET+, jako narzędzie wspierające pracę nauczycieli, ułatwia im to zadanie poprzez narzędzia, dzięki którym praca nad przygotowaniem świadectw stanie się łatwiejsza i wygodniejsza.

12:30-12:45

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

13:40-13:50

Sebastian Wasiołka i Partner Kongresu Nowa Era

W jaki sposób rozbudzić ciekawość uczniów? Czy sama technologia wystarczy, aby przeprowadzić atrakcyjne dla uczniów zajęcia?

W trakcie spotkania opowiemy w jaki sposób zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz rozbudzić w nich ciekawość poznawczą. Pokażemy jak korzystając z systemu eduOne wyposażyć swoje lekcje w zasoby multimedialne oraz jak monitorować postępy w pracy uczniów. W trackie spotkania pokażemy jak skutecznie komunikować się rodzicami w celu monitorowania postępów pracy.

Dzięki środkom pozyskanym z programów rządowych tj. Aktywna Tablica czy Laboratoria Przyszłości można wyposażyć szkoły w nowoczesne narzędzia, które następnie z łatwością włączymy w realizację dowolnych zajęć. Pokażemy jak skutecznym rozwiązaniem jest Empiriusz, wprowadzający ucznia w świat wirtualnej rzeczywistości oraz doświadczeń chemicznych. Zaprezentujemy zalety druku 3D oraz zasady przygotowywania własnych modeli na dowolne zajęcia.

Wirtualna rzeczywistość i druk 3D pozwolą uczniom zobaczyć i dotknąć tego, co do tej pory pozostawało w sferze wyobrażeń na lekcjach chemii, matematyki, biologii, fizyki, informatyki i innych. Nauka programowania i elektroniki to inwestycja w rozwój zainteresowań uczniów tymi dziedzinami wiedzy, które już jutro będą obecne w każdym sektorze gospodarki, od produkcji po medycynę. Edukacja jutra, to edukacja na czasie.

14:15-14:30

Bogumiła Mandat, Sebastian Wasiołka

Jak dzisiaj wygląda sytuacja dzieci ukraińskich w polskiej szkole? Podczas wystąpienia przyjrzymy się obowiązującym przepisom, porozmawiamy z ekspertką, dyrektorką szkoły, która uruchomiła aż 15 oddziałów przygotowawczych. Sprawdzimy w jakim miejscu obecnie się znajdujemy i spróbujemy zastanowić się wspólnie nad najbliższymi działaniami, jakie są niezbędne dla polskiej szkoły.

W związku z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą, wielu uchodźców zamieszkało w Polsce. Jednocześnie do naszego systemu edukacyjnego dołączyło w bardzo krótkim czasie wiele ukraińskich dzieci. Pojawiały się tymczasowe rozwiązania, przepisy prawne nie nadążały za dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. Wspólny projekt uruchomiony przez firmy VULCAN i Nowa Era pod nazwą: „Ukraińskie dzieci w polskiej szkole” zapewniał wsparcie dla polskich szkół, a tym samym dla dyrektorów i nauczycieli w trudnym procesie pracy dydaktycznej w nowej sytuacji.

Sebastian Wasiołka

Żyjemy w ciekawych czasach, w których zmiany zachodzą tak szybko, że nie sposób za nimi nadążyć. Wybitny filozof i pedagog powiedział: „Ludzie i zegarki nie mogą być stale nakręcani. Trzeba im też dać czas na chodzenie” (Friedrich Fröbel, niemiecki pedagog ). Człowiek świadomy, kompetentny potrafi we właściwy sposób wykorzystać posiadaną wiedzę i odnaleźć się w różnych, życiowych sytuacjach. A co w przypadku, gdy brakuje nam pomysłu na rozwiązanie problemu czy wyjście z trudnej sytuacji? O tym właśnie chciałbym porozmawiać. O rozwijaniu własnych kompetencji, zarówno twardych (niezbędnych do wykonywania określonej pracy, np. z obszaru ICT i narzędzia pracy, formalno-prawnego) jak i kompetencji miękkich (np. metody pracy i psychologii, motywacja i rozwój osobisty).

Dajmy sobie chwilę czasu nie tylko na własny rozwój, ale również zadbajmy o rozwój kadry pedagogicznej – i to wszystko w jednym miejscu: Centrum Kompetencji VULCAN. Zapraszamy.

Agnieszka Rusin

Jak powszechnie wiadomo dzieci szybciej uczą się doświadczając empirycznie pewnych zjawisk. Stąd ważnym elementem życia szkoły są wszelkiego rodzaju wyjścia czy wycieczki.  Podczas wykładu zaprezentujemy Państwu, jak dodać wycieczkę, jakie informacje obowiązkowo należy podać, następnie jak skompletować oddział i przypisać uczestników do wycieczki oraz zaznaczyć tych uczniów, którzy nie wezmą udziału w danej wycieczce. Ponadto pokażemy Państwu niezbędne wydruki oraz funkcje zatwierdzania wycieczki przez dyrektora szkoły.

W tym celu, w dzienniku elektronicznym UONET+ powstał Moduł Wycieczek. Pozwala on w prosty sposób kompleksowo zaplanować wycieczkę wraz z całą niezbędną dokumentacją tj. kartą wycieczki, listą uczestników, czy zgodą rodziców/opiekunów prawnych na udział dziecka w wycieczce.

Konrad Woźniak

VULCAN to nie tylko dziennik elektroniczny. W wystąpieniu przedstawimy Państwu możliwości innych aplikacji dostępnych w naszej ofercie. Pokażemy jakie procesy w szkole lub przedszkolu mogą zostać obsłużone dzięki przepływom informacji, pomiędzy tymi programami.

Kontakt

Pytania dotyczące zapisów, faktur, zaświadczeń

t: 71 757 29 29
wew. 3, następnie: 1-szkolenia
m: cok@vulcan.edu.pl

Marta Zielińska

specjalista ds. eventów

Pytania organizacyjne
m: konferencje@vulcan.edu.pl

Anna Pełka

menadżer ds. rozwoju usług

Pytania merytoryczne
m: Anna.Pelka@vulcan.edu.pl