Zapraszamy do udziału w Kongresie

Jest nam niezmiernie miło zaprosić Państwa do udziału w VII edycji Kongresu. 
Tym razem zaproszenie kierujemy nie tylko do osób zajmujących się księgowością ale też płacami jednostek oświatowych. Od tego roku poszerzamy tematykę, organizując dwa osobne panele merytoryczne.
 Wraz z zaproszonymi ekspertami poruszymy tematy związane ze zmianami w przepisach prawa oraz pochylimy się nad najważniejszymi w tym roku zagadnieniami z obszarów płac i księgowości oświatowej.

Nowością będą również panele dyskusyjne, podczas których będą mogli Państwo zadawać pytania ekspertom.

Wierzymy, że ta nowa forma zdobywania wiedzy, nie tylko przyniesie Państwu odpowiedzi na najbardziej palące pytania ale pozwoli również poznać dobre praktyki stosowane przez innych uczestników Kongresu. Tegoroczne tematy dyskusji moderowanej będą dotyczyć zagadnień VAT w odniesieniu do podatku od towarów i usług w samorządowych placówkach oświaty oraz przepisów prawa obowiązujących w oświacie oraz ich wpływu na wysokość świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa


W tym roku spotkamy się w Gdańsku w hotelu NOVOTEL usytuowanym tuż nad brzegiem Zatoki Gdańskiej.

Mamy nadzieję, że atrakcyjna lokalizacja, wysoki standard hotelu i możliwość podziwiania pięknych nadmorskich widoków podczas prelekcji będzie miłym dodatkiem do wielu merytorycznych wystąpień.
 

Wybitni specjaliści

Zaproszeni prelegenci to eksperci i praktycy w dziedzinie finansów i płac oświatowych.

Panele dyskusyjne

Możliwość zadawania pytań ekspertom pozwoli uzyskać odpowiedzi na najważniejsze dla Państwa kwestie.

Wymiana doświadczeń

Dyskusje z innymi uczestnikami pozwolą na wymianę doświadczeń oraz budowanie sieci kontaktów zawodowych.

Potwierdzenie uczestnictwa

Uczestnictwo w Kongresie zostanie potwierdzone zaświadczeniem.

0 przeszkolonych osób

0 poruszonych tematów

0 wybitnych eksperów oświatowych

0 zrealizowanych edycji

Prelegenci

Agnieszka Urbaniak
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń - lider zespołu

Specjalizuje się w tematyce kadr i płac w oświacie, rachunkowości budżetowej, zarządzania oświatą oraz planowania organizacji i finansów jednostek oświatowych. W firmie VULCAN prowadzi szkolenia i wdrożenia aplikacji z obszaru finansowo-płacowego oraz organizacyjnego. Wykłada temat „Rozliczenia kadrowo-płacowe w jednostkach oświatowych” na studiach podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Agnieszka Urbaniak
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń - lider zespołu
Anna Pawełas
Skarbnik Powiatu, Ekspert ds. finansów publicznych

Od 14 lat pracuje na stanowisku skarbnika powiatu, wcześniej pełniła funkcję głównego księgowego jednostki organizacyjnej powiatu. Ekspert w Ośrodku Rozwoju Edukacja oraz doradca ds. rozwoju oświaty samorządowej w Związku Miast Polskich. Posiada doświadczenie w zakresie przeprowadzania kontroli funkcjonalnych i instytucjonalnych, monitorowania i analizy ekonomicznej i finansowej urzędu.

Anna Pawełas
Skarbnik Powiatu, Ekspert ds. finansów publicznych
Sylwester Kokot
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń - lider zespołu

Od 11 lat zajmuje się wdrażaniem systemów finansowych w firmie VULCAN. Karierę zawodową rozpoczynał w CUW na stanowisku planistyczno-analitycznym danych finansowych. Analizował dane finansowe pochodzące z różnych źródeł (arkusze, SIO, GUS), wyciągał na ich podstawie wnioski i przygotowywał raporty dla zarządzających oświatą. Praktyczna wiedza zdobyta w CUW jest dziś nieoceniona w pracy trenera.

Sylwester Kokot
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń - lider zespołu
Krystian Łatka
Starszy konsultant podatkowy, Instytut Modzelewskiego

Od ponad 10 lat specjalizuje się w tematyce ochrony danych osobowych w edukacji. Doradza samorządom i szkołom w zakresie praktyki ochrony danych osobowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystywania systemów informatycznych, będąc w tej materii jednym z najbardziej doświadczonych ekspertów w Polsce. Autor publikacji, analiz oraz wielu wystąpień konferencyjnych. Na co dzień związany z firmą VULCAN.

Krystian Łatka
Starszy konsultant podatkowy, Instytut Modzelewskiego
Małgorzata Zawadzka-Czapko
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń

Od 14 lat pracuje na stanowisku skarbnika powiatu, wcześniej pełniła funkcję głównego księgowego jednostki organizacyjnej powiatu. Ekspert w Ośrodku Rozwoju Edukacja oraz doradca ds. rozwoju oświaty samorządowej w Związku Miast Polskich. Posiada doświadczenie w zakresie przeprowadzania kontroli funkcjonalnych i instytucjonalnych, monitorowania i analizy ekonomicznej i finansowej urzędu.

Małgorzata Zawadzka-Czapko
Konsultant ds. szkoleń i wdrożeń
Mariola Miejłuk
Ekspert w dziedzinie kadr

Od 26 lat zajmuje się sprawami dotyczącymi prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Pracowała m.in. w ZUS na stanowisku inspektora kontroli płatników składek. Obecnie, jako główny specjalista w warszawskim zespole szkół, zajmuje się prowadzeniem kadr. Wieloletnia praktyka pozwala jej na pogłębianie wiedzy z zakresu zagadnień związanych z ubezpieczeniami społecznymi i umowami cywilno-prawnymi w oświacie.

Mariola Miejłuk
Ekspert w dziedzinie kadr
Wojciech Paździor
Konsultant, Trener, CEO Active Strategy

Specjalizuje się we wzmacnianiu satysfakcji z pracy i kompetencji menedżerskich w dynamicznie rozwijających się firmach. Klienci zgłaszają się do niego, kiedy chcą dokonać zmiany struktury, stylu zarządzania zespołami lub atmosfery i kultury organizacyjnej. Prowadził projekty jako konsultant PwC i Speak First. Pracował m. in. z Allegro, Electrolux, HP, Nasza-Klasa, OLX Group, Samsung, Whirlpool.

Wojciech Paździor
Konsultant, Trener, CEO Active Strategy
Radosław Wiktorski
Ekspert zarządzania oświatą i RODO

Od 11 lat zajmuje się wdrażaniem systemów finansowych w firmie VULCAN. Karierę zawodową rozpoczynał w CUW na stanowisku planistyczno-analitycznym danych finansowych. Analizował dane finansowe pochodzące z różnych źródeł (arkusze, SIO, GUS), wyciągał na ich podstawie wnioski i przygotowywał raporty dla zarządzających oświatą. Praktyczna wiedza zdobyta w CUW jest dziś nieoceniona w pracy trenera.

Radosław Wiktorski
Ekspert zarządzania oświatą i RODO
Beata Kurek
Ekspert w dziedzinie finansów publicznych

Zastępca dyrektora Wydziału Audytu i Kontroli Urzędu Miasta, wykładowca dyscypliny finansów publicznych na studiach podyplomowych państwowej uczelni ekonomicznej. Specjalizuje się w prowadzeniu kontroli gospodarki finansowej jednostek oświaty, kontroli dotacji oświatowych oraz dyscypliny finansów publicznych. Autorka i współautorka książek dotyczących prowadzenia kontroli dotacji oświatowych.

Beata Kurek
Ekspert w dziedzinie finansów publicznych
Agnieszka Mozol
Główna księgowa CUW

Od 19 lat zajmuje się sprawami dotyczącymi prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i rachunkowości budżetowej. Przez wiele lat pracowała w jednostce oświatowej, obecnie zajmuje stanowisko głównego księgowego w jednostce powołanej do obsługi finansowej gminnych jednostek organizacyjnych oraz prowadzi płace CUW.

Agnieszka Mozol
Główna księgowa CUW
Alina Klonowska
Specjalista ds. płac

Od 20 lat realizuje zadania z zakresu rozliczania wynagrodzeń pracowników oświaty. Doświadczenie zdobywała jako specjalista jednostki budżetowej. Od 2017 roku jest związana z Toruńskim Centrum Usług Wspólnych. Obecnie odpowiada za merytoryczną poprawność procesów płacowych jednostek oświatowych i nieoświatowych objętych obsługą wspólną.

Alina Klonowska
Specjalista ds. płac

Opinia uczestników Kongresu jest dla nas bardzo ważna

 

Zależy nam na tym, by Kongres cały czas się rozwijał i spełniał Państwa oczekiwania, dlatego co roku prosimy o podzielenie się z nami opinią o tym wydarzeniu.

Pytamy uczestników Kongresu o to, jak oceniają wartość merytoryczną poszczególnych wystąpień, warunki hotelowe i jaka jest ich ogólna ocena spotkania. Z uwagą analizujemy wszystkie spostrzeżenia i jesteśmy wdzięczni za sugestie zmian.

Ankiety, które zebraliśmy podczas ubiegłorocznego wydarzenia świadczą o tym, że uczestnicy Kongresu wysoko oceniają jego jakość.

0 %

Poziom merytoryczny Kongresu

0 %

Zadowolenie z Kongresu

0 %

Warunki hotelowe i organizacyjne

Joanna Zalas

Główna księgowa CUW

Nowatorskie technologie

Okazja spotkania z najlepszymi specjalistami z dziedziny rachunkowości, którzy przekazują kompetentną wiedzę. Dla mnie kluczowe jest poznanie nowatorskich technologii informatycznych ułatwiających pracę księgowych w oświacie.

Anna Górna

Główna księgowa 

Wymiana doświadczeń

Duża dawka wiedzy merytorycznej i możliwość indywidualnych konsultacji z ekspertami oraz wymiany doświadczeń pomiędzy księgowymi z całego kraju. Kongres to mile spędzony czas, rozwijający wiedzę i pogłębiający doświadczenie.

Magdalena Sokołowska

Starszy specjalista ds. księgowości

Wysoki poziom merytoryczny

Dobór prelegentów i przekrój prezentowanych tematów był bardzo zróżnicowany, co wyznaczyło wysoki poziom merytoryczny. Jestem pod wrażeniem profesjonalnego podejścia do organizacji kongresu w trudnej sytuacji epidemiologicznej.

Program

Panel księgowy

Sylwester Kokot, Agnieszka Urbaniak

Zarówno główny księgowy, jak i specjalista ds. płac napotykają podczas wykonywania codziennych obowiązków różnego rodzaju przypadki budzące wątpliwości co do właściwego momentu rozliczenia pracownika oraz poprawnej ewidencji księgowej. Niełatwa specyfika rozliczania wynagrodzeń pracowników oświaty powoduje często konieczność przeprowadzania korekt. Są one powszechnym zjawiskiem w jednostkach budżetowych, jednak często powodują problemy związane z właściwym prezentowaniem danych w sprawozdaniach, szczególnie w okresach kwartalnych.

Czy istnieją sprawdzone sposoby rozliczania korekt, ujmowania tych zdarzeń w ewidencji księgowej oraz wygodnego rozliczania powstałych rozrachunków? Pokażemy Państwu, że tak! Przygotowaliśmy praktyczne przykłady zdarzeń, które często powodują problemy formalno-techniczne na styku płace-księgowość. Zaprezentujemy, w jaki sposób systemy Płace VULCAN i Finanse VULCAN współpracują ze sobą, powodując, że żadna, nawet trudna z pozoru korekta, nie jest straszna. Przedstawimy nasze propozycje rozwiązań, które potwierdzają, że korekty są naturalnym zjawiskiem i nie muszą powodować niepotrzebnego stresu.

Anna Pawełas

Polityka rachunkowości jest często kwestią zaniedbywaną, niewłaściwie rozumianą przez jednostki lub wręcz pomijaną. Powiedziane jest jednak, że polityka ma odzwierciedlać specyfikę danej jednostki, ma być dostosowana do zadań, struktur źródeł finansowania. Jak zatem przygotować ją w sposób praktyczny i właściwy?

Podczas wykładu powiemy, jak prawidłowo napisać politykę rachunkowości z uwzględnieniem stosowania przepisów art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych w zakresie rozliczania środków na realizację zadań dotyczących kształcenia specjalnego oraz wymagających stosowania w szkołach ogólnodostępnych specjalnej organizacji nauki i metod pracy, ewidencji centralnej VAT czy też sporządzania jednolitych sprawozdań finansowych.

Porozmawiamy też o tym, dlaczego nie zawsze można zastosować uproszczenia, czym jest zasada istotności i co oznacza ujemny wpływ na wynik finansowy. Podpowiemy, jak określić co jest istotne przy tworzeniu polityki rachunkowości, a co nie oraz na jakie aspekty zwracają uwagę organy kontrolne.

Beata Kurek

Wykonywanie codziennych obowiązków głównego księgowego w sytuacji licznych i zawiłych przepisów prawa, a dodatkowo trudnej sytuacji finansowej związanej z pandemią COVID-19, niesie ryzyko popełniania błędów rożnej wagi, w tym skutkujących odpowiedzialnością z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Aby zminimalizować to ryzyko podczas wykładu przedstawimy najczęstsze nieprawidłowości w wykonywaniu obowiązków głównego księgowego w jednostkach oświaty. Omówione zostaną w szczególności błędy w kontroli dokumentów, przeprowadzaniu inwentaryzacji oraz sporządzaniu sprawozdań budżetowych. Udzielone zostaną też wskazówki dotyczące dokumentowania spraw finansowych, zakresów obowiązków i delegowania uprawnień istotnych z punktu widzenia odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Wiedza ta przekazana zostanie przez eksperta i praktyka nadzorującego kontrolę gospodarki finansowej jednostek oświaty i przygotowującego zawiadomienia do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.

16:30-17:00

Beata Kurek

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) ciągle budzi emocje, a organy kontrolujące stale wykazują rożnej wagi nieprawidłowości w dysponowania tymi środkami. Warto pamiętać, że nie wszystkie zapisy ustawy o ZFŚS i orzeczenia sądów w sprawach ZFŚS mogą być wprost odnoszone do jednostek oświaty. Jako jednostki sektora finansów publicznych są one bowiem zobligowane do stosowania zasad dokonywania wydatków określonych w ustawie o finansach publicznych.

Podczas wystąpienia przybliżymy zasady dysponowania środkami funduszu w oświacie – uwzględniając zarówno wymogi ustawy o ZFŚS, jak i fakt, że są to środki publiczne. Omówimy najczęściej stwierdzane nieprawidłowości dotyczące dysponowania środkami ZFŚS w jednostkach oświaty, z uwzględnianiem ustawowego zakresu działalności socjalnej po ostatnich zmianach. Zwrócona zostanie uwaga na wydatki niecelowe, których nie można finansować z ZFŚS oraz na stosowanie właściwych kryteriów socjalnych. Podamy praktyczne wskazówki dotyczące zasad ewidencjonowania oraz prowadzenia dokumentacji środków funduszu.

Alina Klonowska, Agnieszka Mozol, Moderator: Krzysztof Kulik

Księgowość i płace to jedne z najważniejszych działów w każdej jednostce. Realizowane zadania wymagają terminowości, optymalizacji procesów, rzetelności, porównywalności oraz analizy danych, co wiąże się z ogromną odpowiedzialnością i stresem. Podczas spotkania rozmawiać będziemy o rozwiązaniach organizacyjnych i technologicznych ułatwiających pracę w tych obszarach.

Poruszymy temat różnych sposobów księgowania wybranych zdarzeń gospodarczych oraz zdarzeń płacowych, które wywołują wiele wątpliwości i niejasności, między innymi: księgowań na kontach pozabilansowych, rozliczenia zasiłków ZUS, korekt list płac, rozliczania nieobecności i wiele innych.

Swoimi rozwiązaniami organizacyjnymi i technologicznymi podzielą się praktycy.

W trakcie dyskusji, z pomocą elektronicznych ankiet, będziemy zbierać Państwa opinie i informacje o rozwiązaniach, które stosujecie u siebie. Będziemy je na bieżąco prezentować i wspólnie zastanowimy się, które są najlepsze. Dzięki wymianie doświadczeń i omówieniu zalet i wad poszczególnych rozwiązań, będziecie Państwo mogli wybrać i wykorzystać te najbardziej optymalne dla siebie i swoich jednostek.

Radosław Wiktorski

W lekkiej formie o poważnym temacie. Oparta o prawdziwe doświadczenia historia pokazująca na przykładzie wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa, jak coraz częściej te same nasze kompetencje możemy (i powinniśmy) wykorzystywać zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Pozycja obowiązkowa dla każdego, bez względu na zajmowane stanowisko i wykonywane zadania!

11:00-11:30

Krystian Łatka

Opodatkowanie podatkiem VAT działalności jednostek samorządu terytorialnego to jedno z najtrudniejszych zagadnień. Trudność sprawia już samo ustalenie, gdzie kończy się działalność statutowa a zaczyna działalność podlegająca opodatkowaniu VAT. Również na skutek rozbieżności interpretacyjnych istnieje wiele niejasności związanych z poprawnym rozliczaniem VAT w oświacie.

W ramach panelu omówione zostaną bieżące praktyczne problemy związane z rozliczaniem i ewidencjonowaniem podatku od towarów i usług w placówkach oświaty. Interpretacja ogólna MF z 10.06.2020 r. nie rozwiała wszystkich wątpliwości co do zakresu opodatkowania VAT w działalności oświatowej – postaramy się wyjaśnić kwestie, które zostały pominięte (w szczególności: wyżywienie personelu pedagogicznego i administracyjnego, działalność rad rodziców, nabywanie usług i współpracę z kontrahentami zagranicznymi), a także rozwiać wątpliwości dotyczące obliczania prewskaźnika w okresie przejściowym.

Zasygnalizujemy też zmiany w zasadach prowadzenia ewidencji VAT oraz uporządkujemy wiedzę w zakresie stosowania MPP oraz Białej listy. Będziemy również otwarci na omówienie problemów zgłoszonych przez uczestników.

12.30-13.00

Wojciech Paździor

Mierzenie szczęścia nie jest proste. Nie ma bowiem jednej jednoznacznej definicji i miary szczęścia. Dążenie do niego często jest jeszcze trudniejsze. Czy dążenie do przyjemności i satysfakcji to, to samo? Skąd się biorą? Po czym poznać, że je osiągnęliśmy? Czy w ogóle musimy dążyć do szczęścia? W co lepiej inwestować? Ile to dążenie może nas kosztować?

Podczas spotkania poruszymy wiele pytań. Przyglądniemy się dostępnym badaniom i wnioskom płynącym dla każdego człowieka. Postaramy się lepiej zrozumieć czym jest przyjemność, radość, satysfakcja, szczęście, spełnienie. Każdy uczestnik Kongresu będzie mieć szansę znaleźć swoje odpowiedzi, inspiracje i praktyczne wskazówki. Część na pewno podejmie ważne osobiste decyzje.

14:30-15:30

Cennik

Ważne! Uruchamiamy rezerwową listę zapisów

 

Z uwagi na duże zainteresowanie Kongresem oraz konieczność zachowania zasad bezpieczeństwa związanych z sytuacją epidemiczną,
wszystkie zgłoszenia na Kongres od dnia 8 lipca będą kierowane na listę rezerwową. Po wypełnieniu formularza zgłoszenia o przyjęciu uczestnictwa poinformuje Państwa organizator.

Pakiet MINI
bez noclegu
849
koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni, kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
pokazy aplikacji firmy VULCAN
zaświadczenie o uczestnictwie
Pakiet STANDARD
Pakiet STANDARD nocleg w pokoju 2- osobowym (BRAK MIEJSC. Osoby zainteresowane tą opcją noclegu prosimy o kontakt z organizatorami)
999
koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni, kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
pokazy aplikacji firmy VULCAN
zaświadczenie o uczestnictwie
Pakiet PREMIUM
nocleg w pokoju 1- osobowym
1149
koszt uczestnictwa obejmuje:
udział w kongresie
materiały merytoryczne
przerwy kawowe i lunch w oba dni, kolacja wieczorna
pakiet konferencyjny
konsultacje z ekspertami
pokazy aplikacji firmy VULCAN
zaświadczenie o uczestnictwie

Lokalizacja

Termin Kongresu

16-17.09.2021 r.

Lokalizacja

Hotel Novotel Gdańsk Marina
ul. Jelitkowska 20
80-342 Gdańsk

Odwiedź stronę hotelu

Zobacz zdjęcia hotelu

Osoby do kontaktu

Klaudia Ripa

młodszy specjalista ds. marketingu

Pytania organizacyjne
t: 532 080 621
m: Klaudia.Ripa@vulcan.edu.pl

Anna Pełka

menadżer ds. rozwoju usług

Pytania merytoryczne
t: 539 679 410
m: Anna.Pelka@vulcan.edu.pl

Magdalena Budaj

specjalista ds. jakości nauczania

Pytania o faktury, zaświadczenia
t: 602 528 691
m: Magdalena.Budaj@vulcan.edu.pl

VULCAN sp. z o.o.

ul. Wołowska 6
51-116 Wrocław
tel./faks: 71 757 29 29
e-mail: cok@vulcan.edu.pl